ServIT AB

Axfood uppgraderar callcenter-funktionaliteten

Pressmeddelande   •  Dec 19, 2013 09:12 CET

Axfood har genomfört ett uppgraderingsprojekt för sin telefoni och specifikt för sina callcenter-tjänster. Dessa levereras av ServIT som är callcenter-leverantör till Axfood sedan 2001. Den nya versionen är ServIT eHelpdesk 5.5 som ger Axfood en mängd nya funktioner mot tidigare versioner. Som t.ex. nya statistik & rapport-funktioner, möjlighet till NKI (nöjd kund index), inspelning av samtal, och mycket mer. Axfood har ett antal olika avdelningar inom koncernen som använder dessa tjänster som, t.ex. den interna butik-supporten, IT-supporten, medarbetarsupporten, konsumentkontakt mm.

Axfood bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandeln i Sverige. Detaljhandeln drivs genom de egenägda kedjorna Willys, Hemköp och PrisXtra.

Christian Hjertsson, Systemansvarig Telefoni/Video hos Axfood:

”Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i ServIT eHelpdesk.”

Kontakt: Christian.Hjertsson@axfood.se, 08-553 99 000, www.axfood.se

ServIT AB är teknikleverantör av lösningar och system inom CallCenter och kundtjänst.

Conny Thimrén, produktansvarig, ServIT AB:
Kontakt: conny.thimren@servit.se, 08-449 01 50, www.servit.se