Axis Communications

[Axis Communications] Inbjudan till presentation avAxis niomånadersrapport

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2005 08:49 CEST

Axis Communications inbjuder till telefonkonferens i samband med niomånadersrapporten för perioden januari till september 2005. Ray Mauritsson, verkställande direktör på Axis, kommenterar rapporten och presenterar bolaget.

Tid: Torsdag den 20 oktober klockan 11.00.

Telefonnummer: 08 - 5052 0110
Ange Axis Communications.

Deltagare från Axis AB är:
Ray Mauritsson, verkställande direktör och
Fredrik Sjöstrand, ekonomichef.

Pressmeddelande om Axis AB:s bokslutskommuniké kommer att publiceras torsdag den 20 oktober ca kl 09.00.

Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på http://www.axis.com/corporate/investor/swe/
från ca kl 09.00 den 20 oktober.

En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i fem arbetsdagar på: 020 - 7031 4064, access code: 679451

För ytterligare information vänligen kontakta:
Margareta Lantz,
Manager, Investor Relations & Corporate Communications,
Axis Communications
Tel: 046 - 272 1800, E-post: margareta.lantz@axis.com

Om Axis
Axis utvecklar produkter som tillför mervärde i nätverkslösningar. Företaget är en innovativ marknadsledare inom nätverksbaserad video och skrivarservrar. Axis lösningar används främst i applikationer för säkerhetssystem, fjärrövervakning och dokumenthantering. Basen i produkterna är en egenutvecklad chip-teknologi som också säljs vidare till tredjepartsutvecklare. Axis grundades 1984 och är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-list. Företaget agerar globalt via egna kontor i 16 länder samt genom samarbete med distributörer, systemintegratörer och OEM-partners i ett sjuttiotal länder. Mer än 95 procent av försäljningen sker utanför Sverige. Se www.axis.com för information om Axis.