Axkid AB

Axkid tillkännager lanseringen av Axkid Bigkid

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2019 11:59 CEST

Göteborg, Sverige, Axkid AB är glada att tillkännage lanseringen av Axkid Bigkid, en framåtvänd bilbarnstol som säkerställer att ditt barn är tryggt i bilen när en bakåtvänd bilbarnstol inte längre är ett alternativ. Axkid Bigkid är godkänd från 15 till 36 kg och enligt ECE R44 /04 standarden.

Axkid Bigkid har en hög rygg och är konstruerad för optimal komfort med 3 lutningslägen och en mjuk vaddering i både nackstöd, sittdyna och ryggstöd. Dessutom har Axkid Bigkid ett justerbart nackstöd med 7 olika lägen som kan anpassas till ditt barns längd under tiden som barnet växer.

Axkid Bigkid finns i två versioner, en med ISOFIX fästen och för bältesmontering. Fördelarna med Axkid Bigkid ISOFIX är att bältesstolen alltid sitter säkert på plats, även när ditt barn inte sitter i den, samt att installationen är mer stabil. Om du istället har Axkid Bigkid utan ISOFIX monterar du bältesstolen smidigt med bilens trepunktsbälte. Om du har Axkid Bigkid utan ISOFIX är det viktigt att du bältar bältesstolen även när ditt barn inte sitter i den.

Våra bilbarnstolar är utvecklade utifrån filosofin att barn och deras familjer ska kunna resa och förflytta sig på ett maximalt säkert sätt. Axkid är ett modernt svenskt företag med stor erfarenhet av utveckling och tillverkning av bakåtvända bilstolar. Axkid har en produktlinje som täcker behovet för säkerhet i bil för barn mellan 0-36 kg.

För ytterligare information om pressmeddelande kontakta CMO Emil Jadenberg, tel. 0732-40 44 00 eller läs mer på www.axkid.se