Axlon International AB

AXLON HOLDINGS DOTTERBOLAG HGL UTÖKAR PRODUKTIONSKAPACITETEN I KINA

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2007 08:49 CET

HGL har under senare tid tagit ett antal större order. För att möta de ökade produktionsvolymerna har HGL investerat i ytterligare 6 stycken CNC­maskiner som ger en ökad produktionskapacitet i bolagets fabrik med 36.000 timmar årligen.

HGL har under en kort tid tecknat ett antal nya order som innebär fortsatt god tillväxt. Bolagets ambition och vilja är att växa Kinaverksamheten med befintliga och nya kunder, organiskt och via förvärv.

Som en följd av den senaste tidens affärer har HGL utökat kapaciteten inom CNC-svarvning, fräsning och fleroperationssvarvning. Kundernas produkter är av hög teknisk svårighetsgrad, vilket har lett till att bolaget har investerat i den senaste teknologin för att möta kundkraven.

I och med expansionen har även investeringar gjorts inom it och för närvarande implementeras ett nytt MPS-system i verksamheten.

2007-02-13

För mer information kontakta:
Anders Markstedt, GM HGL Global Ltd., Tel 0705 - 57 17 93
Peter Fischer, CEO Axlon Holding AB (publ), Tel 0703 - 75 76 07

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Axlon Pressrelease 2007-02-13.pdf

Om Axlon
Axlon Holding AB (publ) är listat på First North. Dotterbolaget Axlon International AB utvecklar effektiva system för sluten kontanthantering. Produkterna kännetecknas av hög kapacitet, enkel integration och hög säkerhet. Dotterbolaget HGL Global Ltd. erbjuder finmekanisk bearbetning inom svarvning och fräsning med hög precision samt mekaniska och elektriska montage. Det gör HGL till en komplett leverantör i Kina för kunder i Asien, USA och Europa. Mer information finns på www.axlon.se och www.hgl.se