Axlon International AB

AXLONS KINESISKA DOTTERBOLAG HGL TECKNAR ORDER PÅ 6 MSEK

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2007 08:56 CET

HGL Global Ltd har slutit en omfattande uppgörelse med en svensk industrikoncern.

Affärens omfattning beräknas till 8 MSEK årligen med en första order om 6 MSEK. Leveranserna skall ske till fabriker i Europa med start under våren 2007.

HGL inledde samarbetet under 2006 och nu utökas det med leveranser till flera bolag inom koncernen.

HGL har under en kort tid tecknat ett antal nya order som innebär fortsatt god tillväxt.

Vår ambition och vilja är att växa Kinaverksamheten med befintliga och nya kunder, organiskt och via förvärv.

Uppgörelsen innebär omgående start av produktion för leverans våren 2007. Därmed fördjupas det samarbete som inleddes under 2006.

2007-02-07

För mer information kontakta:
Anders Markstedt, GM HGL Global Ltd., Tel 0705 - 57 17 93
Peter Fischer, CEO Axlon Holding AB (publ), Tel 0703 - 75 76 07

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Axlon Pressrelease 2007-02-07.pdf

Om Axlon
Axlon Holding AB (publ) är listat på First North. Dotterbolaget Axlon International AB utvecklar effektiva system för sluten kontanthantering. Produkterna kännetecknas av hög kapacitet, enkel integration och hög säkerhet. Dotterbolaget HGL Global Ltd. erbjuder finmekanisk bearbetning inom svarvning och fräsning med hög precision samt mekaniska och elektriska montage. Det gör HGL till en komplett leverantör i Kina för kunder i Asien, USA och Europa. Mer information finns på www.axlon.se och www.hgl.se

Denna information skickades genom beQuoted Press
Om Du vill ha mer information gå till www.beQuoted.com

beQuoted Press är en service till Dig som är intresserad av finansiell information. Med beQuoted Press underlättas företagens finansiella kommunikation till Dig och till nyhetsbyråer, aktieägare, placeringsrådgivare och andra intressenter på aktiemarknaden.

Vi hoppas att Du uppskattar denna service.