Axtech AB

Axtech och Geotec skriver samarbetsavtal för körjournaler

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 15:44 CEST

Axtech AB och Geotec har tecknat ett medlemsavtal gällande redKnows elektroniska körjournaler. Geotec är Nordens största branschorganisation för borrentreprenörer med ca 80 medlemsföretag.

Redknows är ett väletablerat varumärke inom GPS-kommunikation med egen utveckling av både GPS-trackers och elektroniska körjournaler. Elektroniska körjournaler är en produkt som ger företagare en tydlig arbetslättnad och tidsbesparing, säger Peter Wedin på Axtech. Istället för att skriva ner alla resor man gör, loggas de direkt och sparas automatiskt. Det sparar mycket pappersarbete och företagen kan vara trygga med att redovisningen mot Skatteverket blir korrekt. Vi har många nöjda kunder inom entreprenadsidan och är glada över att kunna ge medlemmarna i Geotec ett bra erbjudande.

Johan Barth, VD på Geotec säger: jag är väldigt nöjd att kunna skapa ett förmånligt avtal för en produkt som ger en så tydlig nytta för våra medlemmar.

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS/GSM/GPRS-baserade trackers och fleet-system i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech bedriver egen utveckling, producerar och säljer trackingsystem, fleet management och elektroniska körjournaler under egna varumärket redKnows.