Universal Music Sweden

Sommaren är här! Axwell /\ Ingrosso släpper ”Sun Is Shining”

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2015 08:00 CEST

Duon Axwell /\ Ingrosso släpper idag på årets hittills varmaste dag nya singeln ”Sun Is Shining”. Axwell /\ Ingrosso avslutar imorgon lördag, den 13 juni, Summerburst Festival i Stockholm. Med ”Sun Is Shining” följer de upp Platina-singlarna ”On My Way” och ”Something New”. Den officiella videon som är inspelad i Belgien har premiär i eftermiddag kl 16.00.

”Sun Is Shining” på Spotify: http://lnk.to/SunIsShining

”Sun Is Shining” är skriven av Axwell, Sebastian Ingrosso, Vincent Pontare och Salem al Fakir. ”Sun Is Shining” är tagen från Axwell /\ Ingrosso’s kommande debutalbum som släpps senare i år via Def Jam Recordings. ”Sun Is Shining” hörs även i H&M’s globala sommarkampanj.

Som en del av Swedish House Mafia nominerades gruppen till två Grammy’s, sålde över en miljon konsertbiljetter till ”One Last Tour” och "Don't You Worry Child" har spelats närmare 200 miljoner gånger på Spotify. Under trions sista turné sålde de ut Madison Square Garden i New York på bara nio minuter – vilket är snabbare än någon annan elektronisk grupp gjort.

Sun is shining and so are you!

www.axwellingrosso.tv

www.facebook.com/axwellingrosso