Universal Music Sweden

Axwell Λ Ingrosso släpper episka videor till ”On My Way” & ”Can’t Hold Us Down”

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2015 16:05 CET

Idag är det premiär för del ett av två i Axwell Λ Ingrosso’s nya episka videoepos. Kortfilmen ”On My Way” har premiär nu, och uppföljaren ”Can’t Hold Us Down” har premiär imorgon den 13 mars kl 16.00.”On My Way” är skriven av Axwell, Sebastian Ingrosso, Vincent Pontare och Salem al Fakir. Det är även Salem och Vincent som sjunger på den. Båda låtarna finns ute nu!

Videorna spelades in i Rumänien under tre dagar i över 40 graders värme, regisserade av Christian Larson. Axwell /\ Ingrosso ville att videorna skulle kännas ruffa, men med en humortvist. Duon har själva sagt att det är svårare att slåss än man kan tro, och de lyckades definitivt skada sig själva under inspelningen.

- Idén var att göra en icke-generisk video, som byggde kring en fight club-känsla, att bara få vara smutsiga och polerade med samtidigt ha kul. Christian förstod vår vision om hur vi ville ha det och vi filmade videorna i Rumänien i över 40 graders värme, säger Axwell /\ Ingrosso.

- I 4 dagar tränade vi mellan våra shower på Ibiza, tillsammans med en Ninja som visade hur man slåss utan att skada varandra men det fungerade inte riktigt. Vi upplevde en hel del smärta! Vi hade så roligt under inspelningen och fick verkligen visa en annan sida av oss. För första gången fick vi vara oss själva fullt ut i en musikvideo och det finns ingen som känner oss bättre än Christian Larson.

Den 28 mars intar Axwell /\ Ingrosso stora scenen på Ultra Music Festival, Miami och två veckor senare är det dags för Coachella Festival. Axwell /\ Ingrosso är headlineakt på Summerburst 2015 i både Göteborg 30 maj (Nya Ullevi) och Stockholm 13 juni (Gärdet).

”On My Way” är tagen från Axwell /\ Ingrosso’s kommande debutalbum som släpps senare i år. Som en del av Swedish House Mafia nominerades gruppen till två Grammy’s, sålde över en miljon konsertbiljetter till ”One Last Tour” och "Don't You Worry Child" har spelats mer än 185 miljoner gånger på Spotify.

Idag är det premiär för den episka kortfilmen till ”On My Way”, som imorgon den 13 mars, kl 16.00, får en uppföljare i form av videon till ”Can’t Hold Us Down”.

Följ Axwell & Ingrosso: