Middagsfrid

Bångstyriga kunder tvingar fram namnbyte - när Middagsfrid & matkassen fyller 5 år

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 10:00 CEST

Ända sedan starten av Middagsfrid och matkassebranschen 2007 för 5 år sedan har ambitionen varit tydlig: att hjälpa 4-personersfamiljen att äta gott och nyttigt i fem vardagsmiddagar i veckan. Produkten 5-dagarskassen blev snabbt en succé och allt var väl. Trodde vi.

Det visade sig att produkten tilltalade betydligt flera än så; större familjer med mindre magar, mindre familjer med en hockeyspelartonåring, sluga tvåpersonershushåll som kommit på att de kunde göra matlådor till jobbet… Så kunde vi naturligtvis inte ha det. 2009 lanserade vi därför matkassebranschens andra produkt 3-dagarskassen.

Nu, tänkte vi, skulle rätt vara rätt och rätt familj skulle äta rätt rätter! Döm om vår förvåning när detta endast ledde till mer elände!

Plötsligt öppnades en helt ny målgrupp – singelhushållen! Sluga typer som beställer kassen varannan vecka och fryser in det som blir över eller bjuder in någon på dejt. Nu får det vara slut på fasonerna tänkte vi och lanserade i tät följd 2-personerskassen och Barnkassen. Slut på fasonerna blev det inte – det visade sig att trots våra bästa intentioner så fortsatte våra olydiga kunder att köpa precis den matkasse de ville, fastän vi så tydligt hade döpt dem till hur det var tänkt att det skulle ätas.

Vi finner därför ingen bättre lösning än att döpa om våra kära matkassar så att det inte längre går att ta fel! Ät den, kunduslingar!

Våra nya namn blir därför:

• Middagsfrids Stora Matkasse – hette tidigare 5-dagarskassen
  • Middagsfrids Mellanstora Matkasse – hette tidigare 3-dagarskassen
  • Middagsfrids Lilla Matkasse – hette tidigare 2-personerskassen
  • Middagsfrids Barnkasse – hette tidigare Barnkassen

Namnbytet träder i kraft från och med november 2012. Nu hoppas vi bara innerligt att det inte är några vuxna som upptäcker att Middagsfrids Barnkasse är jättegod även för vuxna. Då vet vi inte vad vi ska ta oss till.

Middagsfrid erbjuder hemleveranser av färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Kunderna ges därmed tid att laga god mat av högsta kvalitet och får samtidigt ett gott samvete. Med ett stort engagemang arbetar Middagsfrid för en medvetenhet om klimatsmart mat och donerar dessutom regelbundet matkassar till behövande familjer. Exempel på Middagsfrids matfilosofi är: 25 % eko, svenskt kött, fritt från rödmärkt fisk och onödiga tillsatser.

Familjeföretaget Middagsfrid grundades 2007 och har kontor i Stockholm. Idag levererar vi i många av Sveriges största orter samt Norge, Danmark, Tyskland, Belgien och Schweiz.