BaByliss Paris

BaByliss EasyCurl C20SE

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 07:30 CEST

BaByliss lanserar en ny produkt för konsumentmarknaden, EasyCurl. Som namnet antyder är det en produkt som är mycket lätt att locka håret med, men också ett bra verktyg för att skapa volym i håret. Produkten lanseras under parollen "Free-styling" som anspelar på den skillnad som finns mellan en traditionell locktång och denna produkt.

Dess koniska utformning möjliggör skapande av lockar av olika storlek beroende på var på cylindern du lindar håret. Snabbt och enkelt har du lockat håret i oregelbundna trendriktiga lockar. Vill du sedan få en ordentlig volym drar du helt enkelt fingrarna genom håret och "skakar ut det".

Denna BaByliss produkt marknadsförs också under lanseringen som en Idol licensprodukt i avtal med TV4/Freemantle som äger formatet.

Produkten har ett rekommenderat ca. pris om 499 kr och finns i de flesta butiker som säljer elektriska hår styling produkter.

Instruktionsfilm finns på  www.empire.se/varumarken/babyliss

Tekniska fakta:

BaByliss EasyCurl C20SE

Max temp. 200°C

10 olika värmelägen för olika hårtyper

Ultra skonsam beläggning: Titanium Ceramic

Roterande sladdfäste

Cool Tip + liten värmeskyddande handske medföljer

Integrerat ställ

BaByliss är världsledande varumärke för elektriska hårstylingprodukter.Sedan början av 60-talet har BaByliss varit ett väletablerat varumärke för både professionella hårstylister samt konsumenter. BaByliss är en pionjär samt innovatör inom den växande hårvårdsmarknaden..
Med högt ställda krav på kvalité och resultat strävar BaByliss efter nöjda konsumenter.I Sverige distribueras BaByliss av Empire AB.