BaByliss Paris

BaByliss Paris lanserar en 50 % tystare hårfön

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 13:49 CET

BaByliss Paris lanserar en ny professionell AC hårfön som är 50 % tystare än en traditionell AC hårfön. Hårfönen är skonsam mot håret samtidigt som den torkar snabbt och effektivt. Då den är betydligt tystare än en traditionell AC hårfön så blir produkten ett självklart val. Hårfönen finns i två färger, svart (6611E) och gul (6611YE).

BaByliss Paris nya hårfön är försedd med ionic funktion vilket fönar håret på ett skonsamt sätt och statisk elektricitet minskas.  Den torkar snabbt – 110 km/h i vindhastighet och en effekt på 2200W. Ljudnivån är kraftigt reducerad tack vare ny teknik vilket ger cirka 50 % lägre ljud än en traditionell AC hårfön. Då produkten är försedd med AC motor har den fem gånger längre livstid jämfört med en traditionell DC hårfön. Produkten har 6 hastigheter/temperaturer och är försedd med val för kalluft för fixering av frisyr. Smalt förmunstycke på 6 mm ingår och produkten har fem års garanti. Det rekommenderade priset är 699 kr.

-”BaByliss Paris nya hårfön är ett självklart val för den medvetna konsumenten, den har samma funktioner som en professionell AC hårfön men är 50 % tystare. Nu kan du äntligen föna ditt hår i lugn och ro på morgonen utan att väcka grannarna.” säger Ulf Bork, Marknadschef på Empire.

BaByliss Paris distribueras i Sverige av Empire.

För mer information, kontakta gärna:
Ulf Bork, Marknadschef Tel: 0733 596 871 eller via mail: ulf.bork@empirenordic.com

BaByliss är världsledande varumärke för elektriska hårstylingprodukter.Sedan början av 60-talet har BaByliss varit ett väletablerat varumärke för både professionella hårstylister samt konsumenter. BaByliss är en pionjär samt innovatör inom den växande hårvårdsmarknaden..
Med högt ställda krav på kvalité och resultat strävar BaByliss efter nöjda konsumenter.I Sverige distribueras BaByliss av Empire AB.