Bathlife

Badrumsleverantören Bathlife (www.bathlife.se) utökar samarbetet med heminredningskedjan Chilli (www.chillistore.se).

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 14:06 CET

Bathlife (www.bathlife.se) kommer att leverera badrumsinredning till ytterligare två Chilli  (www.chillistore.se) butiker. Den första butiken är Chillis nyöppning den 26 november 2010 i Malmö, mittemot Burlövs center. Den andra är butiken i Norrköping som öppnar upp mitten av december, efter en omarbetning av befintlig lokal. Sedan tidigare finns Bathlife representerade i Chillis butiker i Barkaby och Örebro.

-Att kombinera heminredning med badrumsinredning är ett helt nytt koncept och vi märker redan stora positiva effekter. Heminredningsbutiker har sålt möbler, soffor, mindre badrumsartiklar i flera år tidigare så egentligen var det ett naturligt steg att även börja sälja badrumsinredning. Bathlife med vår designade badrumsinredning är en perfekt kombination som passar in estetiskt i heminredningsbutiker, säger Marcus Kjellman affärsområdeschef på Bathlife.

Samarbetet innebär att kunderna kan direkt handla från dessa butiker och även se ett stort urval av Bathlife sortiment på plats i butiken. Chilli har idag 15 butiker runt om i landet.

För mer information kontakta:

Marcus Kjellman

Affärsområdeschef

Bathlife

Tel: 08-522 168 33

Marcus.kjellman@bathlife.se

www.bathlife.se

Bathlife ingår i Trend Import. Trend Import omsatte verksamhetsåret 2009 108 miljoner kr. Bathlife finns representerade i Finland, Norge och Danmark.