Belamarin AB

Bästa av två världar med pekhybrid

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2010 15:58 CET

Nya E-serien Widescreen är Raymarines mest flexibla, tekniskt avancerade och användarvänliga multifunktionsdisplayer någonsin.

E-serien är utrustad med både touchscreen och knappar. Ett helt nytt grepp som ger bästa förutsättningar för bekväm och säker navigering. Att i lugna vatten navigera med pekfingret på skärmen, för att sedan gå över till traditionell knappnavigering när det rullar och slår, är en perfekt kombination. Båda funktionerna är sömlösa, helt synkrona och växlingen mellan de båda navigeringssätten sker helt monumentant. Du bestämmer själv vilket navigeringssätt som passar dig bäst just för stunden.

Nya E-serien levereras med inbyggd C MAP baskartografi från Jeppesen. Tack vare nya dubbla sjökortstekniken får användaren valfrihet att uppgradera till premiumkartografi från någon eller båda världsledande tillverkarna Jeppesen och Navionics.

Visuella bilder och grafer samt intuitiva menyer gör handhavandet enkelt och lättöverskådligt. Funktionen Auto-route plottar och guidar bästa rutten till målet, bara knappa in startpunkt och slutmål, så löser apparaten resten. Ett nytt anti-kollisions alarm ger säker navigering i trickiga vatten.

E-seriens skärmar är uppbyggda av optiskt bunden LCD-teknik vilket ger ökad kontrast och maximal läsbarhet under alla förhållanden.

Via SeaTalkhs är E-serien kompatibel med andra SeaTalkhs enheter ombord, inklusive nya HD Digitala radomen och Digital fishfindermodul. Upp till fem E-serie multifunktionsdisplayer kan sammankopplas i nätverk.

Kompletterad med C-MAP 4D Max eller C-Map 4D alternativt Navionics Gold, Platinum så får du tredimensionella kartbilder, satellitbilder i overlay, fotografiska hamnbilder och detaljerad hamninformation.

Varje användare kan ställa in sin favoritskärm som visar önskad data. Denna flexibilitet innebär att E-serien matchar alla olika behov från cruisers till kappseglare, fiskare till dykare, fritidsbåtar till yrkessjöfart.

Nya E-serien finns i tre olika modeller: E90W med en skärm på 9¨, ca pris 39995:-,

E120W med 12,1¨skärm för ca 49995:- och värstingen E140W med en skärm på hela 14,1¨ för ca 69995:- Mer information kontakta nya generalagenten Belamarin tel 031-76 33 670