Turkish Airlines

Bästa Business Class i Europa – Turkish Airlines

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 09:00 CEST

Det prestigefyllda European World Travel Awards 2010 hölls i år den första oktober på Rixos Premium i Antalya. Turkish Airlines tog hem utmärkelsen Bästa Business Class  i Europa. Turkiet tog hem hela 13 priser av 54 där bl.a. Istanbul utsågs till Europas ledande destination.

I Business Class erbjuder Turkish Airlines stora och bekväma sittplatser, prisbelönt mat och utmärkt service, bland annat inflight chef på långdistansflygen.

Turkish Airlines har dubbla dagliga avgångar från Arlanda och flyger från Landvetter 5 dagar i veckan.

Turkish Airlines grundades 1933 och är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax. Enligt Skytrax undersökning bland 18 miljoner passagerare har Turkish Airliens världens bästa economy class catering.Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 160 och antalet passagerare ca 30 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1050 destinationer.Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul.

Turkish Airlines opererar även lågkostnadsboalget Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara, med flera anslutningar inrikes i Turkiet.