UPPLEVAS

BÄSTA KONSTFOTOT I BOHUSLÄN

Pressmeddelande   •   Jun 30, 2014 15:15 CEST

Sommarens mest konstnärliga fototävling genomförs mellan 1-20 juli.
Den fotograf som lyckas ta den bästa bilden av ett konstverk i Bohuslän blir vinnaren av ”BÄSTA KONSTFOTOT I BOHUSLÄN.”

Hela Bohuslän ingår i tävlingen. Dock rekommenderas särskilt skulpturparken UDDEN Skulptur i Hunnebostrand som en intressant plats att fotografera. Tävlingen genomförs på facebooksidan Bohuskulturen och de tio bidrag med flest röster går till finalen som avgörs av en jury.

Medlemmarna i juryn består av en mix med personer som representerar olika kompetenser och erfarenheter. Jurymedlemmarna är; Lars-Erik Hammar (utvecklare på Västarvet i Uddevalla), Birgitta Andrén Åkerblom (VD för konstskolan Gerlsesborgsskolan i Bohuslän samt i Stockholm), Johan Wijkström (Mollbrinks Konsthandel i Uppsala och Kungshamn), Ingrid Sandberg (fotokonstnär, Lysekil), Lena Nilebäck (konstnär, Trollhättan) och Heikki Koskelainen (fotokonstnär, Kungshamn).

Det finns många fantastiska konstverk som skulpturer och mycket annat att fotografera i Bohuslän. Kravet är dock att de är stadigvarnade och finns på allmän plats. Mer information om tävlingen: http://www.bohuskulturen.se/events/fototävlingen/bästa-konstfotot-i-bohuslän-22195067

För ytterligare information:

Heikki Koskelainen
Tel: 072 – 717 60 56
hb@LL41.se
www.Bohuskulturen.se

Facebooksidan Upplevas har som syfte att lyfta upp de bästa upplevelserna i Sverige samt ge information om reseanledningar och evenemang.
Mer information finns på facebook: https://www.facebook.com/Upplevas