The Skin Agent Sweden AB

Bästa Skyddskräm 2017

Pressmeddelande   •   Jan 05, 2018 16:11 CET

Livsstils- och hälsosidan Yellow Mood har utsett The Skin Agent MOVE och SPORT till Bästa Skyddskrämerna 2017. En del av motiveringen lyder: "Dessa är en given produkt för framför allt vandrare (och cyklister och maratonlöpare)."

Yellow Mood är en finskspråkig livsstils- och hälsosida. När det gäller kosmetik och hudvård är deras fokus "naturligt". Det vill säga, gott för hud och natur.

När Yellow Mood och skribenten Mika Saarenpää listar sina favoriter 2017 får The Skin Agent det fina omnämnandet "Bästa Skyddskrämer".

Motiveringen

Motiveringen lyder: "Naturlig skyddskräm som tillverkas i Sverige och Finland och som skyddar emot skav från kläder. Dessa är en given produkt för framför allt vandrare (och cyklister och maratonlöpare). Jag har länge använt motsvarande syntetiska produkter, men pga silikon och mineraloljor vill man skölja bort dem från huden direkt efter. Dessa vill du ha kvar. – Mika"

- Att bli omnämnd som bästa produkt för att skydda huden mot skav redan under vårt första verksamhetsår, det är en skön boost in i ett nytt verksamhetsår, säger Anna Byström som är en av grundarna till The Skin Agent.

Se hela listan här (endast på finska).

Gott för huden och naturen

The Skin Agent är en naturlig och ekologisk produktserie som skyddar huden mot skav och friktionsskador. Oavsett om skavet är från skor, kläder eller annan hud, så gör produktserien jobbet.

Kontaktpersoner

- Anna Byström, styrelseordförande och grundare, 070-310 56 02 eller anna@theskinagent.com
- Linda Nilsson, verkställande direktör och grundare, 070-865 68 65 eller linda@theskinagent.com

Med bekvämlighet som ledord. Röd, svidande, brännande hud känner de flesta igen. Till vardags, vid vissa aktiviteter eller i sitt yrkesutövande. The Skin Agent är en unik hudvårdsserie som skyddar huden mot skav och friktionsskador. Produktserien är det första svenska i sitt slag. Den kladdar inte, är osynlig, luktar inte, enkel att applicera och kommer i ett smart stick som lätt får plats i hand-, träningsväskan eller necessären.

SNABBA FAKTA

• The Skin Agent är ett privatägt bolag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter mot skav och friktion.
  • Grundare är Anna Byström och Linda Nilsson.
  • Företagets produktserie lanserades 2017. Fokusområden är vardagsbekvämlighet, sport och vård.
  • Det tog tre månader att ta fram produkterna från idé till lansering.
  • Idag finns tre olika naturprodukter som är helt naturliga och ekologiska så långt det är möjligt. Den fjärde lanseras 2018.
  • Ett av The Skin Agents mål är att etablera sig på den nordiska och europeiska marknaden under 2018-2019.

PRODUKTVÄRDERING

The Skin Agent underlättar människors vardag. Ingen ska begränsas av skav och friktionsskador.

FÖRETAGSVÄRDERING

Alla duger som de är och ska kunna leva det aktiva liv de vill utan att förändra sin kropp