Helhetshälsa

Bättre immunförsvar med antioxidantkomplex

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 07:00 CET

Allt mer forskning visar på vikten av en antioxidantrik kost, då antioxidanter motverkar den oxidation som uppstår när vi stressar och utsätter vår kropp för påfrestning. Ökad mängd antioxidanter kan således minska risk för sjukdomar och göra att vi åldras långsammare.

Helhetshälsas antioxidantkomplex är en koncentrerad blandning av kompletterande antioxidanter, allt för att få bästa effekt. Komplexet är en bred och effektiv multi-antioxidant med C- och E-vitamin, zink och selen. Övriga ingredienser är bioflavonoider från citrusfrukter och vindruvkärnor samt Q10, alfa-liponsyra karotener och glutation. Helhetshälsas komplex är helt fritt från tillsatser och kapseln är vegetabilisk.

Läs mer: Helhetshälsa

Helhetshälsa är ett etablerat grossistföretag inom närings- och kosttillskott. Sedan starten i början av 1990-talet har vi sett det som en utmaning att erbjuda naturliga produkter med högsta möjliga renhet. Responsen från nöjda kunder ger oss en stärkande och positiv energi som stimulerar oss att utvecklas vidare. Våra produkter utvecklas enligt forskningens senaste rön. Endast leverantörer som kan tillmötesgå våra högt ställda krav på råvaror, tillverkning och färdiga produkter godkänns