MaskinExpo Sweden AB

Bättre tankar med PK Produkter på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2012 07:15 CEST

På årets MaskinExpo visar PK Produkter sina senaste tillskott - Mobil Bensintank på 120 och 190 liter – Glöm dunkar för bättre tankar!

Vårt utbud av mobila tankar har utökats med Mobil Bensintank 120 och190 liter. Glöm jeep-dunkar, nu kan du som behöver en mindre mängd bensin för direkttransport köra den säkert enligt ADR 1.1.3.1 c).

Tanken är tillverkad av explosions- och stötsäker PE. Handpump som ger 25L/min.2,7 meterslang med manuellt pistolhandtag. Tanken är komplett med spår för spännband, nivåsticka, tryckutjämningsventil, integrerade handtag och gaffeltruckslöpare.

PK Produkter AB levererar nu tankar för: Diesel, Bensin, AdBlue från 120 till3000 liter.

Tomas Roosvall PK Produkter AB
Box 47, 132 22 Saltsjö-Boo
Besöksadress: Snickarvägen 1B , 132 38 Saltsjö-Boo
Vxl: 08-55 661 661
PK-Direkt: 020-350 200
E-post: tomas@pk-produkter.se

Om MaskinExpo
MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på STOXA, Stockholm Outdoor  Exhibition Area, 10 minuter från Arlanda den 24-26 maj 2012.

För mer information om MaskinExpo, kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 08-512 937 03, 0706-29 28 27.