Paf

Bagare vann andra upplagan av Paf Stena Poker Cruise

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 07:48 CEST

Det var tillbaka till djupa stackar på vattnet mellan Karlskrona och Gdynia när Paf arrangerade sin andra pokerkryssning på Stena Line. Premiärvinnaren Therese Nelgard fick ge sig i heads up mot bagaren Timmy Reinhardt från Färjestaden.

Helgen 28-29 mars spelades alltså den andra upplagan av Paf Stena Cruise. Denna gång kom 19 spelare till start. Åtta spelare köpte in sig på plats medan resten hade vunnit sina platser via satelliter på Paf.com.

Inköpet låg på 2000+200 kronor och precis som första gången så erbjöds spelarna en djup startstack och en långsam spelstruktur.

Duktiga tjejer

Med i startfältet fanns tre tjejer, som alla gjorde bra ifrån sig. Inte helt oväntat var en av dem den regerande mästaren Therese Nelgard från Vagnhärad som var ute efter fler pokerframgångar. När så endast fyra spelare återstod fanns Therese kvar vid bordet. Det gjorde dessutom Synnöve Bloom.

- Tjejerna spelade jättebra. Kul att ha två tjejer bland de fyra bästa, säger Jan-Erik Karlsson, pokersamordnare på Paf som var med på kryssningen.

Synnöve slutade tills sist på fjärde plats och inkasserade 4000 kronor. Therese däremot gick hela vägen till heads up. Väl där satt hon öga mot öga med Timmy Reinhardt från Färjestaden, till vardags bagare. Timmy spelade bra redan dag ett och ledde stort i marker inför finalbordet.

Bagare från Färjestaden vann

I det som skulle bli den sista handen fick Timmy par i sexor när Therese gick all in med ess och fyra. Timmys par stod sig starkast och han kunde stolt ta emot 16 000 kronor i förstapris.

Therese gick såklart inte lottlös, hon fick 9000 kronor med sig hem och tillsammans med sin tidigare vinst har hon på de två kryssningarna vunnit hela 23000 kronor. Hon spelar på Paf.com och har redan säkrat sin plats till kommande Paf-Sviten-kryssningen genom en satellit på nätet.

Sammantaget var det ännu ett lyckat arrangemang av Paf på Stena Line.

- Det lyckade samarbetet med Stena går vidare. I sommar hoppas jag att vi kan arrangera vår första pokerkryssning på Göteborgslinjen, säger Tomas Nilsson, pokerchef på Paf.

För mer information:

Krille Mattsson
Pafs PR-chef
krille.mattsson@paf.com

Om Paf
Paf-koncernen är ett innovativt och snabbt expanderande nordiskt spelbolag. Vår mission sedan 40 år är att skapa spänning och underhållning som berör människors liv, genom att erbjuda penningspel på internet, ombord på fartyg och på Åland i en säker, social och ansvarsfull miljö. Paf verkar på en dynamisk och mycket konkurrensutsatt marknad med ambitionen att Paf skall bli ett internationellt ledande spelunderhållningsbolag. Under 2007 omsatte Paf koncernen över 105 miljoner euro, med en vinst på 42 miljoner euro. Paf-koncernen har över 400 anställda placerade i Mariehamn, Helsingfors, Stockholm, Tallinn, Madrid och London. För mer information om Paf besök gärna Paf på www.paf.com eller www.grouppaf.com

Paf • PB 241, AX-22 101 MARIEHAMN, Åland, FINLAND • Tel +358 18 24 200, Fax +358 18 22 030 • E-post: info@paf.com