Bahnhof Internet AB

BAHNHOF RÄTTAR

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 11:09 CEST

I morgonens pressmeddelande framgick det att Bahnhofs totala aktiespridning bestod av en enda post på 200 000 aktier.
Det är inte korrekt. Aktiespridningen består av flera poster på totalt 2 000 000 aktier.

Från början avsattes 15 procent av aktiekapitalet för spridning på marknaden, motsvarande 1 500 000 aktier - något Bahnhof har informerat om tidigare.

På grund av det stora intresset för aktien släpptes extra aktieposter om först 200 000 aktier, och därefter ytterligare 300 000 aktier.

Totalt har alltså 2 000 000 aktier omsatts under spridningsförfarandet. Trots den extra tilldelningen har spridningen övertecknats.

Bahnhof beklagar den felaktiga informationen.

Presskontakt: Jon Karlung, Vd, 070-977 49 06, e-post jon.karlung@bahnhof.net.

Pressbilder: Högupplösta pressbilder finns för nedladdning på www.bahnhof.se/press.

Bahnhof är en nordisk internetoperatör med kontor och driftanläggningar i Stockholm, Uppsala, Borlänge, Hedemora, Lund, Malmö, Tromsö och Kiev.

Företaget grundades 1994 och var då Sveriges första fristående ISP (Internet Service Provider). Bahnhof erbjuder internet- och telefonitjänster till företag och är en ledande aktör inom hosting (serverdrift med totalansvar) och co-location. Bahnhof erbjuder även bredbandsuppkopplingar och webbhotelltjänster. Bahnhof riktar sig till företag samt privatkunder i stadsnät och i bostadsfastigheter i Norden - ett område där Bahnhof i dag är marknadsledande.

Bahnhof är ett publikt bolag och är noterat på Aktietorget.