Oliver & Eva

Bajenfans gör sexleksaker för fotbollskärlek

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 10:05 CEST

I ett försök att flytta fokus från den senaste tidens fotbollsvåld så lanserar föreningen Bajenfans en sexleksak under namnet “Älska med Bajen”. Målet är att värva fler medlemmar till föreningen, samtidigt som man vill ta avstånd från den aggressiva hatstämningen som orsakat våld på och utanför fotbollsarenorna den senaste tiden.

- En fotbollsklack är en av de mest kärleksfulla platserna som finns. Ändå är formspråket som supportervärlden använder sig av väldigt aggressivt, hårt och skrikigt. Genom “Älska med Bajen” vill vi skapa en förståelse för supporterkulturen, som ofta blir kritiserad men som egentligen är full av kärlek och gemenskap, säger Jakob Östensson.

Jakob Östensson läser grafisk kommunikation på Berghs School of Communication och har, tillsammans med produktionsledarstudenten Jennie-Lie Östborg, tagit initiativet till “Älska med Bajen”. Kampanjen är ett samarbete mellan Bajen Fans och onlinebutiken Oliver & Eva, där de har tagit fram både en vibrator och kondomer med Hammarbys kärleksbudskap. Vibratorn säljs på oliverocheva.se, men all vinst går till Bajen Fans arbete för en levande supporterkultur.

- Vi tycker Jakob och Jennie-Lie har gjort ett fantastiskt jobb med att ta ut Bajen-kärleken till de stora massorna. De tar bort fokus från hat och våld. Istället lägger de vikt vid kärleken i fotbollsklacken. Det är något vi gärna stöttar, säger Oliver & Eva:s VD Tobias Lundqvist.

Sexleksakerna kommer lanseras på Berghs slututställning som pågår fram till söndagen. Utställningen går under namnet “Make it matter” och sätter fokus på hur kommunikation kan leda till en förändring i samhället. Jakob och Jennie-Lie hoppas att “Älska med Bajen” kommer få ett stort genomslag.

- Vi vill lyfta fram alla de positiva sidor och kärleken som finns i ett supporterengagemang. Kanske kan något så enkelt som en grön och vit vibrator vara ett bra första steg, säger Jennie-Lie och skrattar.

Mer information om Älska med Bajen-projektet samt produkterna finns här:

Om Bajenfans

Bajenfans är till för alla som ser sig som supportrar till Hammarby. Oavsett vilken sektion du ser som din huvudsakliga, var du kommer ifrån, om du föddes Bajare eller precis sett ljuset, om du är rik eller fattig, ung eller gammal, man eller kvinna. Bajen Fans är alla vi och Hammarbys bästa är vårt mål.

Läs mer om Bajenfans

Om Berghs School of Communication

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands.

Läs mer om Berghs School of Communication

Om Oliver & Eva

Oliver & Eva vill ge dig Sveriges bästa service inom sexleksaker. Vi vill att du ska få samma service som i en fysisk butik, samtidigt som du får bekvämligheten och tryggheten i att handla från webben.

Gratis frakt, låga priser, snabb leverans, diskreta paket och 30 dagars returrätt är bara en del av det. Vi ser våra värderingar som vår största tillgång. För att våra kunder ska känna sig trygga att handla hos oss så måste de lita på oss.

Läs mer om Oliver & Eva och våra värderingar

Pressbilder och filmer

www.oliverocheva.se/transfer/bajenbilder.zip

Unboxingfilm av vibratorn

www.oliverocheva.se/transfer/bajenfilm1.zip

Promofilm för vibratorn

www.oliverocheva.se/transfer/bajenbilder.zip

För mer information, kontakta:

Jakob Östensson, Designer och initiativtagare

Epost: jakob.ostensson@student.berghs.se

Jennie-Lie Östborg, produktionsledare

Epost: jennie-lie.ostborg@student.berghs.se

Tobias Lundqvist, VD Oliver & Eva

Epost: tobias@oliverocheva.se

Om Oliver & Eva

Oliver & Eva är ett nytt alternativ för dig som vill köpa sexleksaker på nätet. Vi strävar efter att erbjuda Sveriges bästa service inom sexleksaker. Företaget styrs av åtta grundvärderingar som genomsyrar varje beslut som tas.
Läs mer om Oliver & Eva och våra värderingar här >>