Crate Inventors

BAKBOXEN FIRAR 2 ÅR MED KUNDERNAS BÄSTA RECEPT OCH EN EFTERLÄNGTAD WEBBSHOP!

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2017 21:47 CEST

Sedan starten i oktober 2015 har Bakboxen samarbetat med stora inspiratörer inom bakning, bloggande bakproffs och profiler från Hela Sverige bakar. Men under sommaren 2017 blev det istället kundernas tur att få tävla om en plats i Bakboxens oktoberutgåva. En mycket eftertraktad tävling som drog över 100 bidrag på knappt en vecka. Under september svarade också The Crate Inventors, företaget bakom Bakboxen, på kundernas önskemål och lanserade en webbshop med bland annat egna verktyg.

”Det finns oerhört mycket talang och kreativitet i de svenska hushållen. Vi är övertygade om att alla kan baka med våra månatliga utskick av recept, råvaror och praktiska tillbehör. Nu blir det ännu enklare med hjälp av våra köksartiklar, som man kan klicka hem från vår webbshop”, berättar Beatrice Forsgren, vd för Crate Inventors. Där kan man även köpa enstaka boxar och betala smidigt med faktura, vilket våra kunder efterfrågat, fortsätter Beatrice Forsgren.

Bakboxen har en aktiv och ständigt pågående dialog med sina kunder i sociala medier. När företaget annonserade tävlingen om platsen i oktoberboxen, kom hela 107 stycken bidrag in på bara någon vecka.

”Den stora variationen bland bidragen och de fantasifulla tolkningarna av många klassisker, visar vilket enormt intresse det finns för bakning”, säger Beatrice Forsgren.

Bakboxens personal valde ut fyra finalister. Hallonfyllda munkar, paj med banan och karamelliserad mjölk. Toscakaka med en twist och söta cupcakes med salt kolafyllning. Samtliga bidrag publicerades på Bakboxens Facebooksida och omröstningen, som var öppen för alla att delta i, resulterade i 335 stycken röster. Och vann gjorde de fyllda munkarna.

”Receptet och kreatören (som heter Helena Limér) kommer att presenteras i foldern i oktober månads box. Den finns i begränsad upplaga och går att beställa fram till och med den 20/10”, avslutar Beatrice Forsgren.

Bakboxen beställs som prenumeration på www.bakboxen.se

Webbshopen finns här: shop.bakboxen.se

OM CRATE INVENTORS:

Crate Inventors skapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel. Företagets första koncept är Bakboxen som lanserades den 1:e oktober 2015. I juni 2016 lanserades Dejtboxen som innehåller roliga och kreativa dejter till alla som lever i en parrelation. Bakboxen Junior, en bakbox för barn och ungdomar upp till 15 år, lanserades som en månadsbox i februari 2017. Företaget har sin verksamhet i Karlstad.

Kontaktuppgifter: VD, Beatrice Flink Forsgren beatrice.forsgren@crateinventors.com +46 (0)704-525763

OM CRATE INVENTORS: