Crate Inventors

Bakboxen gör det möjligt att prenumerera på bakning

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2015 13:33 CET

Nyligen lanserade vi en mycket uppskattad nyhet för Sveriges växande skara av bakintresserade: Bakboxen. Varje månad planerar vi en överraskande bakupplevelse och kombinerar unika recept, råvaror och köksredskap och levererar det till kunden.

- Fler och fler intresserar sig för bakning, både genom att följa aktuella tv-program och genom att testa sig fram själv i köket. Nu lanserar vi därför en prenumerationstjänst som riktar sig till såväl nybörjare som till den med mer avancerade grundkunskaper, berättar Jakob Twedmark, VD på Crate Inventors som står bakom produkten.

Varje månad skickas en ny box hem till kunden och den innehåller förutom receptet även en kombination av utvalda premiumråvaror och smarta köksredskap. I första boxen var utmaningen att baka en tårta med inspiration av själva boxen som grund.

- På Instagram kunde vi direkt se hur otroligt kreativa våra prenumeranter är. Vissa tårtor såg verkligen helt makalöst fina ut, berättar Jakob Twedmark vidare.

Populär julklapp

På bara månader har Bakboxen fått cirka 500 prenumeranter och fler och fler upptäcker produkten varje dag. Just nu väljer många även att ge den som julklapp till någon de tycker om.

I mellandagarna levereras decemberboxen men vad som är i den förblir en hemlighet tills den har kommit hem till mottagarna.

- Överraskningsmomentet är en viktig del i konceptet och vi vill inte avslöja något i förväg. Det ska vara julafton varje gång boxen kommer hem, avslutar Jakob Twedmark.

Expanderar och söker fem nya medarbetare

Företaget som står bakom lanseringen, Crate Inventors, bygger nu upp det team som ska vara med på en spännande resa med lansering av ytterligare koncept. Bland rollerna som ska tillsättas finns PR- och marknadsansvarig, inköpsansvarig, webbutvecklare, webbanalytiker och kundtjänstmedarbetare. Mer information om rollerna finns på http://www.crateinventors.com

OM CRATE INVENTORS

Vi identifierar möjligheter inom e-handel, skapar nya produkter och tar dem till marknaden. Snabbt.

Vårt mål är att bli den ledande aktören i Norden på att skapa och lansera produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel.