Crate Inventors

Bakboxen i samarbete med Nordens största entreprenör inom bakning – Manuela ”Passion for baking” Kjeilen.

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2016 14:19 CEST

Prenumerationsboxen Bakboxen kliver in i en mycket intressant höst genom ett samarbete med Nordens största bakprofil, den norska bloggaren, författaren och stora inspiratören Manuela Kjeilen (www.passionforbaking.com). Kommande tre Bakboxar; september, oktober och november, är framtagna av Manuela och välkomnar kunderna till hennes värld av bakning.

- Att få sätta min prägel på en produkt som Bakboxen är riktigt spännande, särskilt för mig som känner stor glädje och passion för just bakning. Under min period med Bakboxen kommer jag att lyfta fram några av mina absoluta favoriter och specialiteter, säger Manuela Kjeilen.

Att prenumerera på Bakboxen med unika recept, noggrant utvalda råvaror och köksartiklar av bästa slag har visat sig vara mycket uppskattat, och idag får över 1 000 kunder en ny bakupplevelse varje månad.

- Manuela är en av de absolut största inspiratörerna i branschen. Hennes nyskapande boxar kommer att ge våra kunder många härliga stunder i köket, menar Jakob Twedmark, VD för Crate Inventors, företaget bakom Bakboxen.

Manuelas första box går att beställa fram till den 20:e september på Bakboxens hemsida, www.bakboxen.se. Det gäller att vara snabb eftersom alla boxar är specialutgåvor och endast finns i en begränsad upplaga. För den som vill säkra alla tre exemplar av Manuelas boxar kan enkelt göra det genom en kvartalsprenumeration.

- Det jag ser fram emot mest är att se kundernas tolkningar av mina recept och att få deras respons, avslutar Manuela.

- De närmaste månaderna kommer att bjuda på många överraskningar. Förutom samarbetet med Manuela firar Bakboxen dessutom sin 1-årsdag i oktober. Det finns mycket man som Bakboxen-kund inte vill missa, avslutar Jakob Twedmark.

Kort om Manuela Kjeilen:

Manuela Kjeilen är 47 år och fembarnsmamma. Hon arbetar som bloggare, författare, inspiratör och har en egen bakshow på YouTube (Manuela Diner) och på TV8 (Baka med Manuela), dessutom driver hon en av Norges största bakbloggar (www.passionforbaking.com). Manuelas Instagramkonto (@passionforbaking) följs av över 1,3 miljoner personer. Hon har gett ut sju norska och tre svenska bakböcker.

Kort om Crate Inventors:

Crate Inventors skapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel. Bolagets första koncept är Bakboxen som lanserades 1 oktober 2015. Bakboxen erbjuder prenumeration på bakupplevelser. Crate Inventors har sin verksamhet i Karlstad.

Vårt mål är att bli den ledande aktören i Norden på att skapa och lansera produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel.

Kontaktuppgifter:

PR & Marketing Manager: Beatrice Flink Forsgren