Crate Inventors

BAKBOXEN JUNIOR- ETT HALVÅR AV SUCCÉER HAR GETT SVENSKA HUSHÅLL MERSMAK

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2017 22:06 CEST

En box med uppmätta råvaror, recept och verktyg anpassade för barn i en bekväm månadsprenumeration. Bakboxen Junior har under sitt första halvår gjort succé. Beatrice Forsgren, vd för Crate Inventors som står bakom Bakboxen säger att det finns ett oerhört stort intresse för bakning bland landets familjer.

”Intresset, gemenskapen och att samtidigt låta barnen ”göra själva” tror vi är några av motiven bakom succén med Bakboxen Junior”, säger Beatrice Forsgren.

Bakom varje box finns ett gediget arbete, bland annat genom att skapa så pedagogiska receptfoldrar som möjligt i både text och bild. Målet är att även yngre barn ska känna att de kan själva.

Hösten 2016 tog Bakboxen fram en engångsutgåva anpassad för barn, kallad Bakboxen Junior. Den sålde slut på ett fåtal veckor och önskemålen om en prenumerationstjänst anpassad för små bagare strömmade in. I december meddelade Crate Inventors, att just en sådan prenumerationsmöjlighet var på gång. I februari i år skickades den första omgången månadsboxar ut och sedan dess har över 7000 stycken Bakboxen Junior levererats till hushåll över hela Sverige.

”Den är toppen, hade gärna fått den 2 ggr i månaden. En hel dag av nöje för två barn, mycket roligare än när jag handlar själv, inspirerande och god, kul med ”presenterna” som medföljer; förkläde, slickepott med mera”, säger en kund.

En annan instämmer med följande omdöme;

”Min dotter får Bakboxen Junior och fullkomligt älskar den. Toppenbra verkligen! Tack för många härliga bakstunder! Vi är jättenöjda.”

Och att intresset för och behovet av boxen finns är tydligt.

”Det är otroligt härligt och inspirerande att se att det finns en så stor entusiasm kring tårtor, bullar och bakverk bland barn, unga och deras föräldrar”, säger Beatrice Forsgren.

”Samtidigt är fritiden ofta begränsad av bland annat arbete, skola och läxläsning. Vår lösning med en färdigplanerad box, bara att öppna och börja, ger tid över till det som verkligen är viktigt. Att umgås och ha kul tillsammans kring intresset”, fortsätter Beatrice Forsgren.

I mitten av september skickas den åttonde utgåvan av Bakboxen Junior ut från lokalerna i Karlstad, Värmland. Därefter följer en höst full av överraskningar och smaker. Vad som kommer att finnas i boxarna avslöjar teamet bakom succén inte.

”Vi gillar tanken att låta varje box bli en överraskning, som julafton varje månad. Förutom hemligt boxinnehåll så kommer hösten bjuda på en hel del överraskningar, mer än så avslöjar vi inte än. Men ledtrådar kommer att dyka upp i våra sociala medier”, avslutar Beatrice Forsgren.

Nästa utgåva av Bakboxen Junior, oktoberboxen, går att beställa fram till och med 9/10 på www.bakboxen.se

OM CRATE INVENTORS:

Crate Inventorsskapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel.Företagets första koncept är Bakboxen som lanserades den 1:e oktober 2015. I juni 2016 lanserades Dejtboxen som innehåller roliga och kreativa dejter till alla som lever i en parrelation. Bakboxen Junior, en bakbox för barn och ungdomar upp till 15 år, lanserades som en månadsbox i februari 2017. Företaget har sin verksamhet i Karlstad.

Kontaktuppgifter: VD, Beatrice Flink Forsgren beatrice.forsgren@crateinventors.com +46 (0)704-525763