Crate Inventors

Bakboxen samarbetar med "Hela Sverige bakar"-vinnaren 2013 Caroline Ahlqvist

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 06:53 CEST

”Bakning är underbart, att hitta nya kombinationer och att låta nya smaker möta varandra, det är magiskt. Det handlar om att njuta, dels av bakningen, men även av själva bakverket. Att baka ska vara lustfyllt”. Det är Caroline Ahlqvists ord, vinnare av Hela Sverige bakar år 2013, och som också varit med och tagit fram kommande tre Bakboxar, den första av dessa Bakboxar når kunderna i slutet av maj.

Bakboxen lanserades i oktober förra året och att prenumerera på en hel bakupplevelse varje månad har visat sig vara efterlängtat.

- Bara sedan starten i oktober förra året har vi lyckats nå närmare 1000 prenumeranter och vi växer snabbt, säger Jakob Twedmark VD på bolaget Crate Inventors som står bakom Bakboxen.

Till varje box medföljer premiumråvaror och köksartiklar av de bästa slag som bidrar till att förstärka bakupplevelsen till den bästa möjliga. Tillsammans med ett unikt recept skapas en bakupplevelse utöver det vanliga.

För att göra bakupplevelsen så varierad som möjligt samarbetar Bakboxen regelbundet med kända personer som har en stor kunskap och ett intresse i just bakning. Caroline Ahlqvist som har vunnit Hela Sverige bakar blir en perfekt matchning med Bakboxen.

- Hon är en oerhört duktig kreatör som skapar fantastiska recept och bakverk och är verkligen en person som vi känner passar Bakboxen perfekt. Det blir en stor möjlighet för våra kunder att få möta Carolines recept och testa på att baka precis som hon gör, fortsätter Jakob Twedmark.

- Bakboxen är en oerhört intressant produkt, perfekt för alla som gillar att baka. Enkelt, bekvämt och spännande och levererat direkt hem till dig. Kan det bli bättre? Att dessutom få möjlighet att prova olika personers recept ger ju en bredd och upptäckten till nya smaker, blandningar och upplevelser blir oändliga. Jag ser verkligen fram emot responsen av mina kommande boxar, säger Caroline Ahlqvist.

Fram till den 20:e maj kan man signa upp sig på Bakboxens hemsida för att ha chansen att få den första Bakboxen som Caroline Ahlqvist varit med och skapat.

Besök www.bakboxen.se för att läsa mer.

Crate Inventors skapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel. Bolagets första koncept är Bakboxen som lanserades 1 oktober 2015. Bakboxen erbjuder prenumeration på bakupplevelser. Under den tidiga sommaren 2016 lanseras dessutom tre nya koncept; OfflineklubbenDejtboxen och YarnMail. Crate Inventors har sin verksamhet i Karlstad.

Vårt mål är att bli den ledande aktören i Norden på att skapa och lansera produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel.

Kontaktuppgifter:

PR & Marketing Manager: Beatrice Flink Forsgren