Air Tool Matic

BALANSBLOCK MED 4,2M SLAGLÄNGD

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 13:42 CET

Balansblock av ”Industrikvalitet” med arbetsvikt mellan 0,4-10 kg För säker upphängning av verktyg och annan utrustning. Gör ditt verktyg ”viktlöst” genom att hänga det i ett balansblock.
 Kraftig metall konstruktion
 Enkel att justera
 Lång livslängd
 Kraftig stålvajer
 Finns med ”rullgardins” funktion
 Automatisk trumlåsning (säkerhet vid fjäderhaveri!)

Finns i följande storlekar: Vanlig Typ Med ”Rullgardinsspärr” .

Typ 5F: 0,4 - 2,3 kg Slag: 2,4m (motsvarar Ril5)
Typ 5F-LR: 0,4 - 2,3 kg Slag: 2,4m
Typ 10F: 1,8 - 4,5 kg Slag: 2,4m (motsvarar Ril10)
Typ 10F-LR: 1,8 - 4,5 kg Slag: 2,4m
Typ 15F: 3,6 - 6,8 kg Slag: 2,4m (motsvarar Ril15)
Typ 15F-LR: 3,6 - 6,8 kg Slag: 2,4m
Typ 22F: 7,3 - 10 kg Slag: 2,4m (motsvarar Ril22)
Typ 22F-LR: 7,3 - 10 kg Slag: 2,4m

Några referenser som använder dessa: Svensk Bilprovning, Volvo Powertrain, Fortifikationsverket, Bravida, ArcelorMittal Construction osv...

Air Tool Matic AB Box 552, Sadelmakarvägen 6, 146 33 Tullinge Tel: 08-87 12 10 www.airtoolmatic.se Fax: 08-580 398 00 info@airtoolmatic.se

Air Tool Matic har sedan 1981 försett svensk industri med verktyg och industrikomponenter.  Vi försöker vara lite bättre, lite snabbare och lite trevligare än våra kollegor. I nära samarbete med utvalda leverantörer erbjuder vi ett brett sortiment av kvalitetsprodukter för industriautomation och processtillverkning. Med vår långa erfarenhet och tekniska kompetens hjälper vi våra kunder att hitta optimala lösningar.

Kontakta oss gärna för mer information, vi kommer att göra vårt yttersta för att du skall få bästa tänkbara service och råd av högsta kvalitet.