Balansekonomi

Balansekonomi - Sveriges första skola som lär ut om pengar

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2007 11:48 CET

Förändra ditt liv – ta makten över plånboken

Nu startar Sveriges första skola som lär ut om pengar.

Charlie Söderberg, programledare i TV3:s Lyxfällan och rektor på Sveriges första pengaskola, Balansekonomi, utbildar svenska folket i hur pengar verkligen fungerar.

Under våren startar kurser i Stockholm och Göteborg. Under hösten drar man i gång utbildningar även i Örebro och Piteå.
Idén till Balansekonomi föddes efter att Charlie Söderberg och hans kollegor, i åratal, hade coachat chefer och ledare i näringslivet och insåg att en av de stora energitjuvarna, generellt sett, handlade om bekymmer kring den egna ekonomin och om brist på tid. En ekonomi i balans skulle kunna ge människor utrymme för annat i livet.
- egentligen handlar det om frihet, frihet att göra det man verkligen vill, att leva sina drömmar, säger Charlie Söderberg
Grundkonceptet går ut på att under en kväll i veckan under tio veckor klargöra hur de egna pengarna flödar in och ut ur hushållet, för att sedan lära deltagarna att ta kommando över dessa flöden.
Att ha mer pengar i sig är inte målet, utan det är vad man vill göra för pengarna. Under utbildningen arbetar man med att skapa en vision och sätta upp mål för att sedan skapa sin plan för att nå målet. Man arbetar också med sin ekonomi direkt som skapar direkta resultat för kursdeltagarna.
- jag tycker att mycket handlar om var attityd till pengar, att skaffa sig ny ekonomisk kompetens börjar med att tänka att pengar är roligt, säger Charlie Söderberg.
Balansekonomi ägs av ResursHuset AB och har sedan starten arbetat med utbildning och coachning. 2003 styrdes verksamheten om till att enbart arbeta med frågor kring privatekonomi och i höstas startades de första kurserna.
Balansekonomi sitter i IQubes lokaler i Kista och på Lästmakargatan 18-20, Stockholm. För ytterligare information kontakta gärna:
Charlie Söderberg – delägare och grundare av balansekonomi, ansvarig för utbildning och produktutveckling: charlie@balansekonomi.nuDen här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det Tfn: 0731-812 680
Pia Nyholm – delägare och grundare av balansekonomi, ansvarig för marknad och sälj: pia@balansekonomi.nuDen här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det Tfn: 0732-031 133
För bildmaterial och mer information gå in på www.balansekonomi.nu