Ballograf AB

Ballograf ställer ut på Bok- och Biblioteksmässan

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 15:51 CEST

För fjärde året i rad är Ballograf med som utställare på Bok- och Biblioteksmässan i Göteborg. Mässan går av stapeln torsdagen den 27:e september och varar i fyra dagar. Kom och lyssna på intressanta föredragshållare, fynda böcker och naturligtvis passa på att köpa en riktig kvalitetspenna från Ballograf. Vi finns i monter B09:03.

Ballograf är ett svenskägt företag som producerar de välkända Ballografpennorna. Pennor erkända för sin kvalitet och skrivkänsla, vilket är grundat på mer än 60 års erfarenhet av penntillverkning. I norden har Ballograf under lång tid varit ett välkänt varumärke, men i dagsläget exporteras mer än hälften av pennorna ut i världen. Ballografprodukter säljs framgångsrikt i bl a Japan, Frankrike, Schweiz, italien, Polen, Tyskland, Österrike och USA. Produktionen sker dock fortfarande på hemmaplan i Västra Frölunda, strax utanför Göteborg. De 35 anställda producerar varje år över 4 miljoner pennor.