Norra station

Ballongdjuren löper amok på Norra station

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2015 14:40 CET

Den 16 Mars kommer Norra stations nya webb go live. Och kommer då ha ett lanseringsevent i olika delar under dagen.

Norra station har under en tid nu jobbat för en ny hemsida och har tagit fram en ny grafisk profil. En ny hemsida har gjorts i syfte för att förenkla servicen för företagen på Norra station men främst för våra befintliga och kommande studenter. Hemsidan ska ge en positiv bild av Norra station som lärcentra för studenterna och mötesplats för företag och locka till fler användare och besökare. I samband med lanseringen av vår nya hemsida så kommer en marknadsföringskampanj ske parallellt.

För att starta kampanjen börjar vi med ett event på Norra station den 16 Mars. På förmiddagen mellan 09.30-11.30 kommer det vara en föreläsning med efterföljande workshop där vi vänder oss till arbetssökande. Föreläsningen handlar om att optimera sig online. Öka sin synlighet och hitta de ”dolda jobben". Den efterföljande workshopen vänder sig till de som vill ha praktisk hjälp med att komma igång.

Mellan 13.00–15.00 har vi lite familjen/barnaktiviteter på Norra station. Såsom ansiktsmålning, pysselhörna, fiskedamm, ballongdjur och möjligheten att fotografera sig som vår nya maskot.

Maskoten är en del i marknadsföringskampanjen och den 16 Mars kommer den att presenteras. Vidare kommer en tävling för att komma på dess namn.

Lärcentrum - en mötesplats för lärande

Studera var du vill men ändå på hemmaplan! Välkommen till Norra station, här finns de resurser som du behöver för att lyckas med distansstudierna.