Aggressive Development AB

BAMSE - världens starkaste björn börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 12:32 CET

Egmont Kärnan och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Bamse till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

I tidningen BAMSE – världens starkaste björn kan man läsa spännande äventyr där Bamse och hans vänner möter trollkarlar, sjörövare och banditer. Men tidningen innehåller också berättelser som berör vardagliga händelser och historier som baseras på fakta. BAMSE är spännande och lärorik och passar både pojkar och flickor.

"Vi är mycket glada att Bamse vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/bamse---varldens-starkaste-bjorn

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.