Nättidningen Payback / Payback Sverige

Bandidos MC: Sluta trakka oss annars tar vi klubben till krogen! Del 2/3

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2012 10:52 CEST

Ett stycke mycket intressant och tankeväckande inlägg ingår som en del i den tidigare refererade JO-utredning över polisens tillslag mot Bandidos MC. Inläggets art torde och borde stämma till eftertanke för polis och politiker om de fortsätter ge polisen fria tyglar att bekämpa bikerkulturen med vilka olagliga medel som helst. Läs och begrunda!

Det vi tycker är väldigt underligt är att varje gång vi frågar varför vi blir trakasserade m.m. säger polisen till svar att det får vi räkna med om man går runt i sådana kläder vilket polisen menar våra västar och ryggemblem och att vi tillhör en kriminell organisation.

Att man bär en viss klädsel och att man tillhör en mc-klubb där långt ifrån alla blivit dömda för brott tycker vi är detsamma som att man till exempel skulle stoppa, kropsvisitera och förödmjuka mulimer varje gång man ser dom gåendes på stan pga deras speciella klädsel. Att polis och myndigheter ringer till medlemmars arbeten och underrättar ens chefer att man ska betrakatas som riminell bara för att man är medlem i en mc-klubb, är exakt i linje med vad man gjorde med judarna under förföljelsen i andra världskriget.

Vi skaffar klubblokaler där vi umgås med familj och vänner i syfte att vi vill umgås med individer som delar samma intressen,  som i en mc-klubb består av motorcyklar m.m. Bråk, fylla, misshandel och skadegörelse som oftast sker ute på krogen existerar inte hos oss i våra klubblokaler ändå blir vi utsatta  för tillslag och razzior, av polis och kronofogdemyndigheterna som kostar skattebetalarna ett antal onödiga miljoner varje år. Resultatet av detta kommer att bli att vi istället kommer avskaffa klubblokaler och istället gå ut på krogen hädanefter. Om polis och myndigheter vill ha 50-100 medlemmar från Bandidos MC ute på stan varje helg vilar nu helt i myndigheternas händer.

Payback Sverige är en riksorganisation för bikers rättigheter vad avser alla former av trakasserier, förföljelser och övergrepp gentemot enskilda bikers och bikerklubbar så kallad negativ särbehandling på grund av föreningstillhörighet.

Payback är också en samnordisk bikerorganisation med representation i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationerna drivs under namnen Payback Sverige, Payback Norge, Payback Danmark och Payback Finland. Organisationerna är självständiga enheter som tillkommit i avsikt att skapa en större styrka och tyngd gentemot media och politiker samt för att kunna utväxla information och erfarenheter emellan länderna på ett enklare vis. De olika ländernas Paybackorganisationer kommer också att samordna och driva gemensamma rättsliga mål och aktioner.

De respektive ländernas organisation finns alla representerade på MyNewsdesk samt har Nättidningen Payback som gemensam portal och officiellt organ.

Nättidningen Payback är en webbtidning vars huvudsakliga mål är att verka för att öka förståelsen kring och informera om bikerkulturen, dess olika företeelser och drivkrafter. Nättidningens adress är: http://www.payback.name