Kulturföreningen Festivus

Bandsläpp till Kajrocken

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2012 01:43 CEST

Honey Badger, Katrineholm: Honey Badger har sitt ursprung från de två Katrineholmsbanden Dödsdemokratrena och Blåval. Efter att en gemensam medlem i båda banden gick bort bestämde sig de kvarvarande för att slå ihop sina kloka huvuden och spela vidare. Bandets ambition är att skriva bra rockmusik som känns fräsch och ny och alltid försöka överaska sig själva och en eventuell publik. Låtarna handlar om det gamla vanliga som kärlek, vänskap och Conan barbaren.

Frontal Collision, Katrineholm: Frontal Collision är ett thrash metal-band från Katrineholm som har inriktat sig på ett skitigt och hårt ljud med melodi i botten av allt. Bandet grundades 2010 men var inte färdigställt förrän våren 2011 då sista medlemmen kom in i bandet. Bandet har jobbat mycket i studion med skivbolaget SDB Records som släppt två singlar hittills och en kommande EP i slutet utav april.

Facebook: https://www.facebook.com/FrontalCollision

Happy Harlequins, Nyköping: Bandet bildades sommaren 2010. Spelar klassisk punkrock med influenser från ska och reggae, släppte en demo på tre låtar vintern 2011, och har nu släppt en fullängdskiva ”Laugh & Sing” på skivbolaget Cosmic Penguin.

Facebook: http://www.facebook.com/HappyHarlequins?ref=ts

Spotify: http://open.spotify.com/artist/1MVaEroyYjYBsuWYLpZ2Hx

Fearless, Vagnhärad: Fearless bildades 2005 av bröderna Ante och Tobbe i ett garage i Vagnhärad. Efter många medlemsbyten så är dagens line-up sedan 2011 med med Weppe på sång och bas, Ante på trummor och Tobbe på gitarr den starkaste någonsin! Med sin tunga hårdrock och metal inslag eller som dom själva säger Hillbilly metal så bränner dom över allt i sin väg!

Fearless intar scenen och bränner över den som en ångvält med sin hårdrock. Här finns en hel del metal i soundet och looken. Tremannabandet sparar verkligen inte på krutet i sitt framträdande. De är samspelta och det syns att de trivs på scen. Gitarristen äger scenen totalt genom att röja runt på varenda ledig kvadratmeter – såväl på golvet som på trumpodiet. (citat från Malin Nyberg på Emergenza Festival).

Myspace: http://www.myspace.com/fearlessrocks

Evasive, Nyköping: Metalband från Nyköping som levererar hårda grooves varvat med med melodiösa refränger. Ett band på uppgång som hunnit med både det ena och det andra. Bland annat har de varit förband åt Göteborgsbandet Avatar, spelat på festivalen Sjöslaget med bla Lillasyster och Corroded. 2012 gjorde bandet en spelning på Sweden Rock Festival som en av vinnarna i Best upcoming band 2012 av NEMIS. Våren 2012 släppte bandet sin debutplatta ”The Cleansing” och håller på att promotar denna för fullt!

Facebook: https://www.facebook.com/evasivesweden

Spotify: http://open.spotify.com/artist/58YLW4aJF8LCktIV6v0dTd

Youtube: http://www.youtube.com/user/evasivesweden

Waredge, Arboga: Waredge är en tungmetall band från Arboga, Sverige. Allt började år 2007 då trummisen Albin Grill ville ha ett band och därför bildade en på egen hand, Waredge. Eftersom den dagen medlemmar har kommit och gått, men Waredge är nu fast med en grupp av 5 unga killar som just har roligt gör vad de tycker om att göra mest – skriva musik för att utföra den live inför levande publik.

Facebook: https://www.facebook.com/waredge

Spotify: http://open.spotify.com/artist/6YXceWOUbHKWOBITqNjbxg

Kajrocken arrangeras i samarbete mellan Kulturföreningen Festivus och Studiefrämjandet.