Ladbrokes

Bandypremiär – Villa/Lidköping tippad vinnare vid säsongens slut

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 15:27 CEST

Bandypremiär – Villa/Lidköping tippad vinnare vid säsongens slut

Äntligen är det säsongspremiär för en av Sveriges mest klassiska och traditionsbundna idrotter – bandy. Den här säsongen tar finalen dessutom klivet från klassiska Studenternas i Uppsala till Friends Arena i Solna.

– Bandyn i stort genomgår en förvandling där vi ser en utveckling till att fler och fler lag bygger inomhushallar. Att den klassiska finalen spelas på nybyggda Friends Arena kan ses som ett led i den utvecklingen, menar Andreas Fyrlund på Ladbrokes.

Bandy är stort på många mindre orter ute i landet vilket inte minst vårt vinnarspel avslöjar, där vi har Villa från Lidköping och Sandviken som favoriter till guldet. Två lag som leder utvecklingen med moderna arenor, avslutar Andreas.

Villa har fått behålla sitt lag och dessutom kryddat med nyförvärven Pär Thörnberg och Jesper Eriksson. Mycket talar för att det blir en repris på fjolårets final, där det nu är dags för Lidköpingslaget att ta sitt första guld.

Odds SM-Guld

Sandvikens AIK – Ljusdal 1.02 – 17.00 – 19.00

Villa/Lidköping – Broberg/Söderhamn 1.16 – 10.00 – 7.50

Västerås SK – IFK Kungälv 1.60 – 7.00 – 3.00

För mer information vänligen kontakta:

Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta:

Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.