Bangerhead AB

Bangerhead når 100 000 nöjda kunder och expanderar in i Norge

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 16:07 CET

E-handelsbolaget Bangerhead AB tillkännager idag att de lanserar sin skönhetsbutik i Norge under namnet Bangerhead.no. Samtidigt nås milstolpen 100 000 nöjda kunder.

Bangerhead etablerades i Sverige under december 2008 och har sedan starten vuxit till att bli en av Sveriges största skönhetsbutiker på nätet. Bolaget erbjuder över 7 000 skönhetsprodukter från fler än 250 varumärken. Bangerhead har vuxit kraftigt under senare år och tillkännager nu att de skickat ut paket till över 100 000 nöjda kunder.

-  Vi är väldigt stolta över att ha nått milstolpen 100 000 nöjda kunder. Att vi nått den här gränsen är ett bevis på att våra kunder uppskattar vårt stora sortiment, låga priser och snabba leveranser. Vi fortsätter att förbättra hos hela tiden och ger tillbaka till våra fantastiska kunder, säger Per Sköld, VD för Bangerhead

Den officiella releasefesten för Bangerhead.no går av stapeln den 2 mars men butiken smyglanserades framgångsrikt redan innan jul. Den norska sidan har samma sortiment, bygger på samma plattform och använder samma infrastruktur och lager, men har lokala returhubbar och lokal kundservice.

-  E-handeln i Norge växer väldigt snabbt och vi tror och hoppas att Bangerhead kommer att bli en ledande aktör även i Norge. Vi kommer att satsa mycket på bloggar och sociala kanaler för att nå våra konsumenter och mottagandet hittills har varit väldigt positivt, berättar Anette Søiland, marknadschef Bangerhead.no

Om Banger Internet Group

Banger Internet Group är en svensk e-handelsgrupp som grundades under våren 2011. Företagsgruppen består av Bangerhead (skönhet), Hemfoder (zoo-produkter) och Regentrow (herrkläder). Bolagets övergripande affärsidé är att starta och förvärva bolag i nischområden inom e-handel där övergången från traditionell detaljhandel till e-handel tros vara särskilt stark.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per Sköld
info@bangerinternet.com