Bangerhead AB

Bangerhead når en kvarts miljon kunder och expanderar in i Finland

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 18:12 CEST

Bangerhead Logo

E-handelsbolaget Bangerhead AB tillkännager idag att de lanserar sin  skönhetsbutik i Finland fullt ut under namnet Bangerhead.fi. Samtidigt nås milstolpen 250 000 nöjda kunder.

Bangerhead etablerades i Sverige under december 2008 och idag en av Nordens största skönhetsbutiker på nätet. Bolaget erbjuder över 12 000 skönhetsprodukter från fler än 350 kända varumärken. Bangerhead har vuxit kraftigt under senare år och tillkännager nu att de skickat ut paket till fler än en kvarts miljon nöjda kunder.

-  Vi är väldigt stolta över att nå milstolpen att ha skickat ut paket till över en kvarts miljon kunder. Kunderna uppskattar vårt stora sortiment, låga priser och snabba leveranser, säger Per Sköld, VD för Bangerhead

Den officiella lanseringsfesten för Bangerhead.fi äger rum den 25 maj efter en mjuklansering i början april. Verksamheten i Finland använder samma infrastruktur och lager i Stockholm, men har lokala returadresser och lokal kundservice.

-  E-handeln i Finland växer väldigt snabbt och vi tror och hoppas att Bangerhead kommer att bli en ledande aktör även i Finland.  Under testfasen som varit så har intresset varit så stort att vi redan vid lansering har ordentliga dagliga orderflöden, vilket är över all förväntan, säger Satu Kangasniemi, siteansvarig på Bangerhead.fi.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per Sköld
info@bangerhead.se

Bangerhead AB är ett svenskt bolag som säljer skönhetsprodukter på nätet. Bolaget grundades 2008 och har idag ett sortiment överstigande 12 000 olika produkter från fler än 350 varumärken som Moroccanoil, Dermalogica, Redken och bareMinerals. Bangerhead bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Finland.