Turneround Webb AB

Bank24 presenterar snittränta på bolån

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 11:04 CEST

Bankernas listräntor är vilseledande för konsumenterna tycker väldigt många inklusive Finansinspektionen som gärna vill ha en skärpning av reglerna hur bankerna skall presentera bolåneräntorna. Det som istället är relevant för konsumenten är snitträntan. En snittränta ger en betydligt bättre överblick i vilken rabatt man kan få på sitt bolån. Skandiabanken är det första bolaget som aktivt valt att gå ut med snitträntan. Bank24 kommer därmed som den första privatekonomi sajten i Sverige att  presentera snitträntan från bankerna från och med den 10 September 2014.

Se räntorna på Bank24,s bolåneräntor här

VD Jonas Larsson säger: "– Detta är ett stort steg mot att presentera en rättvisare bild för kunden  genom att få ta del av den genomsnittliga räntan istället för bankernas listränta som egentligen inte säger så mycket.  Säkerligen kommer detta att sätta större press på bankerna i förlängningen då fler kommer att pruta på räntorna. Vi hoppas nu att fler banker kommer att presentera snitträntan"

Bank24.nu jämför 18 olika tjänster inom privatekonomi och sajten har ca 26 000 besökare i månaden. Målsättningen är att bli den ledande aktören på nätet inom privatekonomi.

www.bank24.nu

www.bank24.se

Presskontakt:

VD Jonas Larsson

info@bank24.nu

0761-896380

Turneround Webb driver och utvecklar webbsidor. Bank24.nu är den största sajten som är topp 3 i Sverige inom privatekonomi vad det gäller unika besökare. Ledorden är att leverera de bästa tjänsterna som skall kunnas användas oavsett surfapplikation.