Banner Batterier Sverige

Banner Batterier vinnare i Stiftung Warentest 12.2012

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 14:03 CET

Banner Batteriers VD, Andreas Bawart, med personal är mycket glad över att kunna konstatera att Banners startbatteri Power Bull P7209 nyligen blev utnämnd testvinnare i Europas förmodligen mest omfattande startbatteritest utfört av tyska Stiftung Warentest.

Stiftung Warentest publicerade resultatet av sitt test av startbatterier 12.2012. Det var även första gången som AGM- och EFB-batterier testades, vilka används till fordon med start-/stop teknologi. Även här fick Banners batterier höga betyg.

Banner räknas, som enda batteritillverkare i Österrike, till de internationellt erkända batteriproducenterna och levererar prototypbatterier till många betydande fordonstillverkare som Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volvo och VW. Banners produkter hävdar sig såväl i de kallaste nordliga delarna av Skandinavien som i den afrikanska hettan.

Banners filosofi
Teknisk perfektion och optimal service är Banners filosofi. Till detta räknas ovillkorligen tillförlitlighet när det gäller tidsfrister och leveranser liksom stort ekologiskt ansvarsmedvetande. Innovativt tänkande garanterar produkter av högsta kvalitet vilka sedan talar för sig själva med sin goda driftssäkerhet och långa livslängd.

Certifierad kvalitet
Banner är certifierat enligt de senaste kvalitetsnormerna ISO 9001, ISO/TS 16949 och ISO 14001. Vid certifieringsprocessen kontrolleras alla kvalitetsrelevanta företagsprocesser noga. Även här är strävan efter maximal kundnytta i ständig fokus.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Morgan Manfjärd, Area Sales Manager - Sweden, på +46 70 3966061 eller Teit Larsen, Country Manager Denmark & Sweden, på +45 29273929.