Grand Tours

Bara goda nyheter i Grand Tours nya katalog!

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2018 16:49 CET

Grand Tours nya katalog är som alltid fulladdad med goda nyheter! Som vår flodkryssning på Rhône till Provence och vinkryssningen till Alsace med vinjournalisten Gunilla Hultgren Karell som ciceron. På en av Donaukryssningarna delar konstexperten Claes Moser med sig av sina kunskaper, och utrikeskorrespondenten Jan Mosander kåserar om sitt Tyskland under en kryssning på Rhen.

Vi erbjuder dessutom en kryssning som många drömt om – en tidsresa på Göta kanal, från Stockholm till Göteborg.

Våra tågresor i Europa tuffar vidare med bland annat en historisk resa i östra Europa med journalisten Malcolm Dixelius som ciceron. Vill du kombinera en tågrundresa i Europa med en flodkryssning på Rhen, skall du läsa om vår spännande nyhet The Grand Tour, även den med Malcolm Dixelius som ciceron.

När det gäller Grand Tours omtyckta hälsoresor så har vi förstärkt programmet med två nyheter: Termalbad i kurorten Heviz i Ungern och en träningsresa till klassiska Riva del Sole i Italien. Vi kan även erbjuda flera nya rundresor, i bland annat Transsylvanien, Albanien och Cornwall i södra England. Dessutom kan du följa med på en exklusiv resa i Marocko designad av konstkännaren Li Pamp.

Vi hoppas att denna katalog skall inspirera!

Grand Tours är en svenskägd, renodlad researrangör för 60-plussare. Företaget arrangerar paketresor framförallt i Europa med ett brett program av rundresor, spa- och hälsoresor, havskryssningar, flodkryssningar på Donau, i Ryssland och Ukraina samt långtidsresor till Spanien. Grand Tours ägs till 57% av Pensionärernas Riksorganisation (PRO) och resterande andel ägs av resekoncernen We Travel Group. För mer information besök vår hemsida www.grandtours.se