Innovation Plant

Bara timmar kvar av innovationsracet i Almedalen – flera innovationer kommer att presenteras

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2009 12:27 CEST

Välkommen till utställning från 72 Hour Race to Innovation. Nu återstår bara några timmar av racet, och redan har en framtagen produkt sålts till en extern aktör och flera patentansökningar har inlämnats.

I över 65 timmar har sex gotländska entreprenörer och innovationsteamet runtomkring arbetat för att ta fram innovationer inom mat och livsmedel för Gotlands näringsliv under 72 Hour Race to Innovation i Almedalen. Nu återstår bara några timmar av racet, och redan har en framtagen produkt sålts till en extern aktör och flera patentansökningar har inlämnats. Innovationsracet i Almedalen är en framgång och nu kämpar de sex deltagarna för att få allt klart inför målgången 17.00. Då presenteras samtliga innovationer i en utställning i Visby Domkyrka, Församlingshuset.

- Det har varit ett jättekul och stimulerande race och de innovationer som vi kommer att presentera efter klockan fem idag kommer att inspirera våra besökare, säger Kaj Mickos, som leder innovationsracet och är grundare av Innovation Plant..

Varmt välkomna på utställning

Tid: Klockan 17.00, idag 3 juli

Plats: Visby Domkyrka, Församlingshuset, Norra Kyrkogatan 4