Sumer

Baraspara expanderar till Finland

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2014 11:17 CET

Baraspara erbjuder sina medlemmar förvaltningstjänster inom el, försäkring och pension. Nu tas steget över till den finska marknaden genom att erbjuda en förvaltningstjänst av elavtal.

Under 2013 växte Baraspara med 90.000 medlemmar. Den positiva utvecklingen fortsätter nu i Finland där bolaget tar med sig sin mångåriga erfarenhet av förvaltning och etablerar sig på en ny marknad. Intresset för tjänsten är stort och medlemsantalet för den finska verksamheten växer stadigt.

- Vi har identifierat ett behov hos de finska elkunderna med att få hjälp att hitta förmånliga och långsiktiga elavtal. Idag betalar många för höga priser för sin el och vi tror därför att vi kan göra stor nytta för våra finska medlemmar, säger Markus Winfridsson, ansvarig för etableringen i Finland.

Verksamheten kommer att arbeta med förvaltning av elavtal, men målsättningen är att bredda tjänsteutbudet och erbjuda andra förvaltningstjänster inom flera områden.

För frågor kontakta:

Sara Rehioui, kommunikatör Baraspara Sverige

E-post: sara.rehioui@baraspara.se

Baraspara vill förenkla och förbättra vardagen för sina många medlemmar genom att erbjuda en helhetslösning för vardagstjänster inom hushållet. Tjänsterna innefattar analys, bevakning, förhandling, byten och förvaltning av el, försäkringar och sparande. Det stora antalet medlemmar ger Baraspara förhandlingskraft mot leverantörer och medlemmarna kan därigenom erbjudas konkurrenskraftiga priser och långsiktiga avtal.
wwww.baraspara.se