DD Company AB

Barcelonainspirerad fotbollsdag i Pajala!

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 08:44 CEST

Varför ska man träna individuellt i fotboll? Fotboll är ju en lagidrott! Hur tränar man individuell funktionell teknikträning? Vad har Pajala IF gemensamt med FC Barcelona?
Dessa frågor kommer besvaras under söndagen då Pajala IF arrangerar en fotbollsinspirationsdag för alla tränare i regionen.

Efter flera månaders planering och många telefonsamtal mellan Arto Hiltunen, Pajala IF, och Mårten Andersson, DD Company AB, så är dagen äntligen här! På söndag förmiddag klockan 09.30 drar Daniel Ljungberg, instruktör och föreläsare från DD Company AB, igång en heldag med fotbollsinspiration i FC Barcelonas tecken.
DD Company AB jobbar med spelar- och ledarutbildning i fotboll. Företaget är från Halmstad men jobbar på en internationell arena. Deras inom fotbollen innovativa träningsredskap - det mobila bollplanket PAL Original, är redskapet för funktionell teknikträning i fotboll. Med verktyget kan tränare bygga matchlika fotbollsövningar som fungerar för alla. Fotbollsproffs till barn- och ungdomsfotbollsspelare använder PAL Original i sin fotbollsträning. Efter 12 års arbete har detta bl.a. lett fram till att företaget har FC Barcelona, Real Madrid, AC Milan, Fiorentina m.fl som kunder. Daniel Ljungberg och hans kollega Dan Gustafsson medverkade även under hösten 2010 i en reality show som leddes av Zinedine Zidane.
Pajala IF köpte genom Arto Hiltonen redskapet PAL Original under 2010 för att utveckla föreningens spelarutbildning. Därefter har man hållit kontakten med företaget. Tankar väcktes om att arrangera en inspirationsdag för regionens fotbollstränare om hur man kan göra lagträningen mer individuellt inriktad. Dagen är nu här och Pajala fotboll står på tårna för att inspireras, utvecklas och kanske även få höra lite om Zinedine Zidane...?

Kontakt:
Mårten Andersson
marten@paloriginal.com
www.paloriginal.com

Pajala IF
Arto Hiltunen
arto.hiltunen@sveaskog.se

DD Company AB arbetar med spelar- och ledarutbildning i fotboll. Detta med inriktning mot den individuella fotbollsträningen. Företaget utgår från Halmstad och har kunder som FC Barcelona, Real Madrid, AC Milan m.fl.

Kontakt:
Mårten Andersson