Locomotiv

Barilla väljer Locomotiv.

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 15:51 CET

Efter en mycket omfattande pitchprocess valde Barilla nyligen Locomotiv som sin nya samarbetspartner.

Locomotiv kommer att marknadsföra Barillas produkter i Sverige både inom retail och mot restaurang. Först ut är en butikskampanj under andra kvartalet 2010.

”Locomotiv inspirerade oss med tankar och idéer om hur vi kan ta Barilla till nya höjder. Deras breda kunskapsbas och arbetssätt ingav förtroende hos oss. Nu överlämnar vi utmaningen att ta vara på vårt 132-åriga arv och samtidigt föra Barilla in i framtiden. 2010 kommer vårt varumärke att genomgå omfattande förändringar. Med ett ökat fokus på kommunikation i butik blir Locomotiv en viktig partner för Barilla en lång tid framöver.” – Erik Wallin, Trade Marketing Manager, Barilla.

Arbetsgrupp:
Locomotiv: Magnus Nelsson 0709-22 75 60 (Projektledare), Åsa Wirdbo (Produktionsledare), Linus Wikström (Planner), Karin Mårde (AD), Frida Omsén (Copy), Jenny Rydelius (Originalare), Jessica Dage (Orginalare), Dan Lindgren (Web director).

Om Barilla

1877 startade familjen Barilla en liten pastabutik i Parma. Idag har Barilla Group växt till 18000 anställda och med en nettoförsäljning på över 4 miljarder euro 2007. Det fortfarande familjestyrda företaget fokuserar på kvalité, utveckling och teknik vilket har gjort dem till en av de ledande pastatillverkarna i världen. Barilla Group består idag förutom varumärket Barilla även av en mängd andra livsmedelsföretag där bl.a. Wasabröd ingår.

Om Locomotiv

Locomotiv startades 1991 som en av Sveriges första action marketing-byråer och har sedan dess utvecklats till en fullservicebyrå med ca 45 anställda. Kundportföljen består bl.a. av Sony Ericsson, SanDisk, Hemköp, Canon, Scan, Åbro, Sturegallerian, Miljöpartiet samt Farsor och morsor på stan. Mer information om Locomotiv finns på www.locomotiv.se.