Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN

Barn i familjer med beroendesjukdom - Samtal om Anhörigsverige

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2016 09:00 CET

I anslutning till föreställningen "April i Anhörigsverige" är CAN medarrangör till en samtalsserie. Samtalet den 21 februari fokuserar på barnen. Det tar ca 8-12 år innan alkoholism diagnostiseras, en livstid för ett barn. Hur hjälper man barnen bäst? Vilka konsekvenser kan det få om hjälp inte sätts in?

Tid: Söndagen den 21 februari kl 18.45-20:00
Plats: Lilla Scenen, Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm

Medverkande: Filippa Barfvestam (Trygga barnen), Gunborg Brännström (f.d. projektchef Sveriges Kommuner och Landsting), Ulf Zetterman (Ersta Vändpunkten) och Frid Hansen (chef Borgestadklinikken, Norge). Samtalsledare: Mia Sundelin (CAN).

Ingen föranmälan krävs. Kostnadsfritt. Välkommen!

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att följa konsumtionsutvecklingen och sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor och Monitormätningarna. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se, www.drugsmart.com och www.espad.org.