SHRA Luleå

Barn i klistret

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2012 19:28 CEST

Just nu pågår banpreparering ute på PiteDragway inför SM i dragracing under Midnight Sun Internationals 6 – 7 juli som arrangeras av SHRA Luleå. En noggrann och ganska komplicerad procedur som ska resultera i att dragracingbilarna ska få precis rätt fäste. Inom SHRA Luleå finns en gedigen kunskap i ämnet och fästet brukar vara superbt. Men kanske kan det bli ännu bättre?!

Måndag afton landade Lee Child (barn), engelsmannen som sägs besitta mästarkunskaper i ämnet på Kallax Airport. Fr.o.m. tisdag och kommande dagar fram till tävlingen befinner han sig tillsammans med övriga i banprepareringsteamet ute på PiteDragway för att ordna så att strippen är perfekt på fredag klockan 09:00 då första start ska ske.

Banpreparering innebär att man dels ”drar ut gummi” på banan, dels bestryker banan med ett speciellt klister. Så man kan säga att Lee befinner sig "i klistret". Men han trivs och är alldeles hänförd över naturen och ljuset här uppe i norra Sverige.

- Det här är ett försök att förbättra banans egenskaper ytterligare. Under helgens tävling får banan bekänna färg, säger Allan Sandström ordförande i SHRA Luleå och tävlingsledare.

Kontaktperson:

Allan Sandström, ordförande och tävlingsledare
SHRA Luleå
0768 – 102 862
allan.sandstrom@glocalnet.net
Hemsida www.shralulea.se

Lee Child

SHRA Luleå arrangerar små som stora dragracingtävlingar med hög kvalité. PiteDragway banans förutsättningar för att köra snabba tider och höga hastigheter är de allra bästa.