Idus Förlag AB med ZimZalabim

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2012 20:43 CEST

“För dagens barn är datorn ett självklart verktyg, modernt och lustfyllt.  Barnen kan det mesta om datorn och dess hantering men vad betyder egentligen alla begrepp?”
Linda Palm, författare till boken Snabel@ som utkommit på Idus Förlag.

Digitala verktyg ökar snabbt på förskolor och skolor och surfplattorna flyttar in. Vi tar många gånger allt för givet och glömmer att reda ut begrepp, grunden som är så viktig i ett lärande. Här finns den hjälp du behöver.  En barnbok främst inriktad för åldrar 5-8 år men passar även yngre och äldre.

Följ med när Snabel@ på ett roligt och lekfullt sätt lär sig om datorn.

• Hur fungerar internet?
  • Vad är datorvirus?
  • Varför behöver man en mailadress?

En dator kan användas till så många bra saker. Det är häftigt! tycker Snabel@. Plötsligt gör han en rolig upptäckt som han genast vill visa sina datakompisar Paddan och Musen.

Författare till boken är Linda Palm. Linda är förskollärare och författare och har arbetat inom förskola/förskoleklass och skola under 15 år. Hon har tidigare gett ut flera böcker bland annat Kråkes tipsbok, Lek och Lär med Kråke, Kompisböckerna och Froggy & Frissan.

Illustratör till böckerna är Jessica Lindholm. Jessica har tidigare illustrerat bland annat böckerna om Kråke för Kråkes bokklubb.

Boken tar på ett inspirerande sätt upp ett aktuellt ämne för nutidens barn.

Boken kan köpas direkt från förlaget här eller i bokhandeln. Provläs och bläddra i boken här.

Vid frågor eller önskemål om recensionsexemplar hör av dig till: ulrika@idusforlag.se / 0302-46101

Idus Förlag, förlaget med hjärtat hos författarna

Idus Förlag är ett bokförlag vars fokus är att hjälpa varje kund, utifrån kundens egen önskan, för att uppnå bästa resultat.

Vårt fokus är att ge ut böcker samt att hjälpa egenutgivare med de delar i bokutgivningsprocessen de önskar.

Företaget ägs av Ulrika & Mats Slottner

Idus Förlag, förlaget med hjärtat hos författarna

Idus Förlag är ett bokförlag vars fokus är att hjälpa varje kund, utifrån kundens egen önskan, för att uppnå bästa resultat.

Vårt fokus är att ge ut böcker samt att hjälpa egenutgivare med de delar i bokutgivningsprocessen de önskar.

Företaget ägs av Ulrika & Mats Slottner