Martinhal Beach Resort & Hotel

Barnens bästa semester

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 12:02 CEST

Paret bakom Martinhal Beach & Resort Hotel har fyra barn och de vet att glada barn ger föräldrarna en skön semester. På resorten finns förutom strand och pooler fem barn- och ungdomsklubbar med aktiviteter som passar alla åldrar.

Barnklubbar för stora och små
Barnklubbarna på Martinhal skiljer sig från de stora charterbolagens. Miljön är lugn, barngrupperna mindre och aktiviteter och material mer anpassade till de olika åldersgrupperna.

Barnskötare tar hand om de minsta. Spädbarnsklubben erbjuder mjuka mattor, sköna sängar och barnvagnar.

De lite större barnen har lekrum med roliga och pedagogiska leksaker. De ännu lite större kan klättra och pyssla.

Aktiviteter och häng för de äldre barnen
För tweenies och tonåringar finns rum med sköna soffor, spel, datorer och storbilds-tv. Fokus för de äldre barnen ligger också på bad, cykling och surfing. De rör sig över området och gör mindre utflykter.

På det lilla torget där restaurang och bar ligger är det bilfritt och det finns en lekplats för de mindre barnen. Här ligger även tonåringarnas lounge. I baren finns koja, en folkabuss att leka i, soffor och hängmatta. Där kan hela familjen umgås på after beach.

Skönt klimat och roliga aktiviteter

Martinhal Beach Resort & hotel ligger vid den historiska viktiga hamnstaden Sagres i Portugal. Resorten omges av naturreservat och ett stenkast bort sträcker sig Martinhals långa stränder. Både boende och flyg finns till förmånliga priser under vintern och våren.

Under vinterhalvåret ligger temperaturen på runt 20 grader och vädret bjuder på många säkra soltimmar. I närheten av hotellet finns 12 stränder och flera av dem erbjuder fantastisk surfing. Strand och pool, vandring och cykling, yoga och pilates, vingårdar och golfbanor, spa och fantastiska restauranger. Martinhal erbjuder aktiviteter för alla familjemedlemmar.

Resa till Martinhal
Norwegian och Ryanair flyger direkt till Faro och transfer kan beställas via hotellet. Mindre sällskap kan bo på hotellet, familjer och större sällskap kan bo i villa med 2-5 rum, med eller utan pool.

Mer om Martinhal

Boka rum eller villa

Boka flyg med Norwegian

Pressbilder

Martinhal Beach Resort & Hotel ligger på västra Algarve, i en naturpark nära Europas västra spets. Den femstjärniga resorten består av ett hotell med 38 rum ett stort antal villor. Designhotellet bjuder på orörd natur, hav och pool, ett stort utbud av aktiviteter och familjär lyx. Resorten vann utmärkelsen Europe's Leading Villa Resort vid förra årets World Travel Awards.

Det finns flera flygbolag som har direktturer från Stockholm till Faro, som är närmsta stad. Hotellet kan ordna med transfer från flygplatsen till resorten.

För mer information, kontakta Martinhal i Portugal: res@martinhal.com eller vår svenska presskontakt Anna Kleinwichs Magnusson, tel. +46-708-318511.