Anagram

​Barnens favorit Pax till Lund Comedy Festival

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2015 10:27 CEST

När Nordens största humorfestival arrangeras i Lund den 2 till 5 september finns utbud för alla, däribland barn och unga. Årets stora arenashow för familjen står rymdvarelsen Pax för, som tillsammans med Monday Night Big Band framför rymdjazz i ett arrangemang av Musik i Syd (4/9). För de allra minsta blir det humoristisk och underfundig teater med Buller och Breja som framför Färgerna på Månteatern (5/9). Och för dem som gillar akrobatik kommer Trupp Trunk som bjuder hela familjen på magi, dramatik och fantasi i en show på Stadshallen (5/9). För de lite äldre kommer William Spetz till Stadshallen där han möter sin publik som de aldrig tidigare upplevt honom, i en personlig och överraskande teater/intervju/improvisation med Amelie Nörgaard och kollegor (5/9).

Barn- och familjearrangemang kommer också att finnas på Stortorget framför Stadshallen, festivalens nav. Här erbjuds i år en fullmatad familjelördag med bouletävling, servering, workshop med återSkapa, improvisations-konst, musik, dans, körsång och mycket mer.

Biljetter till nedan programpunkter släpps idag onsdag 24 juni.

Rymdjazz med Pax och Monday Night Big Band, 4 september, 17.30, Sparbanken Skåne Arena

Färgerna, 5 september, 10.00, Månteatern

Trupp Trunk, 5 september, 10.45, Stadshallen

Being William Spetz, 5 september, 12.15, Stadshallen

Bakgrund Lund Comedy Festival

Varje år i augusti/september sedan 2010 har Lund Comedy Festival lockat såväl nationella stjärnkomiker som internationella toppnamn och nykomlingar till Lund för en fyra dagar lång festival dedikerad åt humor. Lund Comedy Festival initierades av Anders Jansson och Johan Wester.

Mer info, vänligen kontakta Anna Modéer Wiking, exekutiv producent och kreativ chef, Anagram Live, 070-665 68 03, anna.modeer-wiking@anagram.se

anagram.se

lundcomedyfestival.com

Anagram är ett oberoende produktionsbolag verksamt inom film, TV, livescenen samt möten och event. Vår bas är Lund men vi jobbar med produktioner i hela landet och utomlands. Med stort engagemang, nyfikenhet och en rejäl portion nyskapande samarbetar vi med de bästa kreatörerna, manusförfattarna, regissörerna och produktionsteamen som finns att hitta. Vi älskar det vi gör och räds inte utmaningar. Det är roligast så!