Västarvet

Barnens val på Göteborgs Naturhistoriska museum!

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 15:15 CEST

Hej!

Vem tycker du skall vara ledare för Barnklubben på Naturhistoriska museet?

Nu har djuren bestämt sig för att hålla val. Barnen som besöker museet skall få välja själva vem de vill ha som ledare i Barnklubben.

Det finns fem kandidater som tävlar mot varandra. Den som får flest röster vinner och ledaren kommer, med början vecka 44, att skicka ut mail till alla medlemmar.

Alla medlemmar får ett medlemskort där namn, adress och kontaktuppgifter står. Medlem blir man genom att skriva sitt namn på valsedelns baksida och det kostar inget.

Man kan bli medlem utan att rösta eller rösta utan att bli medlem. Det enda vi behöver är en fungerande mailadress.

Vid besök på museet, kan man lämna kortet i receptionen. I utbyte får man låna material att sysselsätta sig med under besöket.

Medlemmen får också delta gratis i lovverksamhet och får en del överraskningar mm som vi hittar på allteftersom.

På museet finns valaffischer för alla deltagarna och valsedlar.

Lördag 18 september och söndag 19 september kl 11- 17 är vår egen (blå-)val öppen så du kan gå in i den. Där inne kan du rösta på den du tycker ska vinna.

För mer information och frågor:

Eva Goffe, Göteborgs Naturhistoriska Museum
mobil 070 6965695

www.gnm.se

Västarvet bedriver verksamheten på Bohusläns museum, Göteborgs Naturhistoriska museum, Lödöse museum, Vänersborgs museum och kulturlagret, Vitlycke museum, Byggnadsvård Nääs, Västergötlands museum, Hemslöjdskonsulenterna i Västra Götaland, Studio Västsvensk Konservering och Forsviks Industriminnen. www.vastarvet.se