Wihk Music Productions

Barnrytmik är friskvård för barn

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 16:48 CEST

Genom barnrytmiken får man många godbitar på köpet: Språkutvecklingen, motoriken (både fin och grov), socialt samspel och framför allt lusten, glädjen och skaparkraften kommer fram genom sång och musik tillsammans. En mamma som kom på min rytmik hade fått en förlossningspsykos och blivit rekommenderad att gå på barnrytmik. Det var underbart att få uppleva så tydligt att musiken med barnen är helande för förälder och barn. Det är precis det som är min passion - att skapa gemenskap mellan liten och stor, genom sång och musik, berättar Charlotte.

I över 20 år har Charlotte Wihk jobbat som barnrytmikledare och har barnrytmikgrupper på bl a Dieselverkstaden och Dansmuseet. I sommar har hon barnrytmik på Kulturfyren på Skeppsholmen alla torsdagar i juli. www.wihk.com

- Jag använder väldigt mycket av mina "idoler" Jujja och Tomas Wieslanders stora sångskatt. De är mästare på att koppla ihop alla viktiga delar i barns utveckling. T ex Bang-balans, en sång om att hålla balansen och en riktig tungvrickarsång.

14 sek-balansövning från "Du och jag och min lilla cykel": https://www.facebook.com/photo.php?v=10151474688528359&l=2506837491794757615

Av Wieslanders sånger har jag satt ihop en allsångskonsert där alla får vara med och sjunga, hoppa och balansera med mera. Den heter "Du och jag och min lilla cykel" och bygger på sångboken med samma namn. Medverkande: Charlotte Wihk, sång och gitarr. Anders Wihk, piano

Välkommen till Eskilsparken i Handen, redan imorgon torsdag. Alla förskolor i Haninge väntas komma dit för att sjunga med Charlotte och Anders Wihk.

Du och jag och min lilla cykel – Allsångsäventyr för barn med Charlotte och Anders Wihk

Torsdag 13 juni kl. 13 Eskilsparken, Eskilsvägen, Handen (vid regn i Haninge Kulturhus)

Söndag 7 juli kl. 14 Kulturfyren, Skeppsholmen http://kulturfyren.se/wp-kultur/?page_id=34

Barnrytmik på Kulturfyren med Charlotte Wihk